Júliusban
a tavalyinál 27 százalékkal több,
15 284 darab új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon. Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke szerint a jelentős növekedés egyrészt az évek óta tartó piaci fellendülés logikus következménye, másrészt összefügg a gépjárműgyártókkal szemben szeptemberre kilátásba helyezett károsanyag-kibocsátási szigorításokkal is.
Számos jelenleg forgalmazható autót szeptember elsejétől ugyanis már nem lehet árulni,
ez elindított egy piaci ár alatti, akciós értékesítési hullámot, amely azt szolgálja, hogy a szeptembertől érvénybe lépő szabványoknak nem megfelelő autók még utcára tudjanak kerülni. A WLTP2 szabvány szeptember 1-i kötelező bevezetése is generál előrehozott forgalomba helyezéseket és hasonló folyamat várható az év végén is a jövő évben hatályba lépő CO2 előírás miatt.
Erdélyi Péter kitért az elektromos autók piacára is, azt mondta: a tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik, de a felvevő piac egyelőre korlátozott és alatta van az év eleji várakozásoknak. Júliusban mindössze
176 darab tisztán elektromos új autót és 71 darab konnektoros (plug-in) hibridet értékesítettek az országban.
Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik, de ezen autók beszerzési ára továbbra is igen magas. A konnektoros hibrid autók visszaszorulóban vannak a hibridekkel és a tisztán elektromosokkal szemben.
A kormány nagycsaládosokat támogató programja nagyon sikeresen indult, már több mint 8000 igénylés érkezett, ami meghaladja a várakozásokat. Jelen pillanatban sokkal inkább jellemzi a piacot, hogy szállítási csúszások várhatóak.