Belenyúlnak a magyar autósok zsebébe, ezért fog mindenki többet fizetni

használtautó-kereskedés, használtautó
Vágólapra másolva!
Drágábban dolgoznak a szervizek, mert nőnek a bérköltségek, és az alkatrészek ára is emelkedik. Ennek köszönhető, hogy egy átlagos autós 50 ezer forint fölött talál csak kötelező biztosítást.
Vágólapra másolva!

A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft.-nél az idén átlagosan 50 328 forintos díjért kötöttek kötelezőt a személyautóval rendelkező ügyfelek, a Netrisknél is 50 ezer forint körül alakult az átlagtarifa - írta a Napi.hu. Júliusban már 52 500 forint fölé is ment ez az összeg.

A legnagyobb mértékben a kisautók kötelezője drágult az elmúlt években, B10 kategóriában 2016 eleje óta 76 százalékos volt az áremelkedés.

A díjak emelkedésének elsődleges oka, hogy

egyre nagyobbak a károk, pontosabban egyre többe kerül azok javítása.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) néhány hete tette közzé a 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra vonatkozó adatait, ez alapján a növekvő gépjárműdarabszám mellett a kárgyakoriság csökkent az elmúlt évekhez képest, az egy kárra jutó kárfelhasználás viszont több mint 12 százalékkal nőtt.

A díjemelkedés mértéke is nagyjából ezt a változást követte. 2018-ban a kárhányad 68 százalékos volt, 2017-hez képest ugyan valamelyest csökkent, de a mértéke nem jelentős.

A kereskedők és autójavítók elmondása alapján a javítási árak emelkedését elsősorban a szakképzett szakemberhiánnyal küzdő piacon történt béremelkedés okozza.

Drágulnak az alkatrészek is, gyorsabban, mint az infláció,

ebben szerepet játszik a forint gyengülése is. A kgfb-díját emellett az is növeli, hogy a gazdasági konjunktúra miatt emelkedett az átlagos futásteljesítmény, és ez növeli a balesetek számát.