A Mercedes megint megcsinálta a maga X6-osát - Mercedes GLE Coupé bemutató

gle
Vágólapra másolva!
A GLE Coupé nem lett kecsesebb vagy szebb elődjénél, viszont tágasabb, erősebb, okosabb és kevesebbet fogyaszt.
Vágólapra másolva!
Nem a parkolóházak barátja: a karosszéria 494 centi hosszú és 201 centi széles Forrás: Mercedes-Benz

A tavaly bemutatott GLE szabadidő-autó új Coupé változata a Mercedes nyolcadik SUV modellje, egyben

az Audi Q8, a BMW X6 és a Porsche Panamera Coupé közvetlen ellenfele lesz

2020-tól.

Igaz, a tengelytáv 20 mm-rel nagyobb, mint az elődé, hogy belül több legyen a hely Forrás: Mercedes-Benz

Az öt-vagy hétülésesként rendelhető normál GLE-hez képest a GLE Coupé 39 mm-rel hosszabb és 7 mm-rel szélesebb, viszont a tengelytávja 60 mm-rel rövidebb, ami a Mercedes szerint fickósabb megjelenést és agilisabb mozgást eredményez.

A karosszéria formája hátulról nagyon hasonlít a Hyundai i30 Fastback-ére Forrás: Mercedes-Benz

A kupésan lapos tetővonal miatt a magasság 56 mm-rel kisebb a normál GLE-hez képest,

valószínűleg a hátsó fejtér is csökken,

viszont a légellenállás 9 százalékkal javul a sportosabb formától. Egyébként a két GLE karosszériája az A-oszlop tövétől előrefelé teljesen megegyezik, attól hátrébb viszont minden elem eltérő.

A műszerfal a GLE-ből jön. A Mercedesektől megszokott két, 12,3 colos képernyő uralja a látványt, amelyek közül a jobb oldali érintős, és a legújabb MBUX fedélzeti rendszer fut rajta Forrás: Mercedes-Benz

A csomagtartó alaphelyzetben 655 literes,

lehajtott ülésekkel viszont közel 1,8 köbméterre nő a tér. 60 mm-rel alacsonyabban van a rakodóperem, mint az elődnél, és a légrugók segítségével további 50 mm-rel le is lehet engedni a kocsi farát, ha nehéz tárgyakat kell bepakolni.

A gyár szerint sikerül javítani a hátsó helykínálaton Forrás: Mercedes-Benz

Két dízel és egy hibrid benzines hajtással lehet kezdetben megvenni a GLE Coupét, a kilencfokozatú automata váltó és a 4MATIC összkerékhajtás alapáron jár.

A háromliteres, V6-os dízel 272 illetve 330 lóerővel (600 és 700 Nm-rel) lesz kapható 350d és 400d néven,

a GLE 53 AMG elnevezés viszont egy háromliteres, V6-os biturbó benzinest takar, ami 435 lóerőt és 520 Nm-t tud leadni. Ehhez rövid ideig csatlakozhat még a indítómotor-generátor 22 lóereje és 250 Nm-es nyomatéka.

Széria a LED fényszóró Forrás: Mercedes-Benz

A Coupé légrugós, adaptív gátlós futóművét feszesebbre hangolják, mint a GLE-ét, és a kormányzás is direktebb. Felárért

teljesen aktív, elektomechanikus futómű is rendelhető,

az E Active Body Control.

A 48 V-os elektromos architektúrának köszönhetően egy újgenerációs aktív futómű a kerekeknél külön-külön képes a rugó és csillapítási erőket a pillanatnyi szituációhoz igazítani villanymotorok segítségével, amelyek rossz minőségű úton még áramot is termelnek a futómű mozgásaiból. Hasonló rendszer jelenleg csak az Audi A8-hoz kapható.

Nem a parkolóházak barátja: a karosszéria 494 centi hosszú és 201 centi széles Forrás: Mercedes-Benz

Az E Active Body Control nemcsak a nemkívánatos oldaldőlést képes megakadályozni, hanem a nemkívánatos hosszirányú mozgásokat, a bólintást és a hátsó tengely süllyedését is.

Kanyarban enyhén megdönti a karosszériát a természetessel ellentétes oldalra (mint egy motorkerékpár),

amivel az utasokat érő nehézségi erőket csökkenti. A GLS kamerával figyeli az előtte lévő útburkolat minőségét, és ha rossznak értékeli, akkor ahhoz igazodva időben felpuhítja a futóművet.

Az AMG 53 más hűtőmaszkot, lökhárítót és felniket kap, utóbbiak akár 22 colosak is lehetnek Forrás: Mercedes-Benz

Az E Active Body Control a terepezési képességeket is drámaian javítja, mivel a sofőr bentről, az érintőképernyőn beállíthatja az egyes kerekekhez tartozó be- és kirugózás mértékét (vagyis az adott kerék helyzetét), amivel kemény terepen, az egyik kerék árokba futása esetén is a vízszinteshez közelítő helyzetbe hozható a karosszéria, és javítható a többi kerék tapadása.