Úgy gyorsul az első villany-Porsche, hogy a gyári pilóta sem bírja

Porsche Taycan
Vágólapra másolva!
A rengeteg, lassan csepegtetett információ és álcázott autókat mutató kémfotó után a Porsche végre hivatalosan is leleplezte a Taycant, a Tesla Model S eddigi legkomolyabb kihívóját. Szériaállapotban is szinte ugyanúgy néz ki, mint a négy évvel ezelőtti Mission E tanulmányautó.
Vágólapra másolva!
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Igazán vicces, hogy a Porsche még az elektromobilitás korában sem hajlandó feladni a hagyományait. Mással ugyanis nehéz lenne indokolni azt, hogy

a tisztán elektromos hajtású Taycan modellváltozatait Turbónak és Turbo S-nek nevezték el.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Természetesen ezekben az autókban semmiféle turbófeltöltő nincs, hiszen villanymotor hajtja őket, az elnevezés csak a többi Porschénél ismert sémát követi: a Turbo az erős változatot, a Turbo S a még erősebb csúcsváltozatot takarja. Később lesz egy gyengébb Taycan is, aminek a nevét még nem árulták el.

Erőből nincs hiány, csak bírják a gumik

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

A Taycan Turbo S maximális teljesítménye túltöltés funkcióval és rajtautomatikával

761 lóerő, maximális nyomatéka 1050 Nm,

míg a gyengébb első motorral szerelt Taycan Turbo 680 lóerő leadására képes. Overboost nélkül a normál, tartósan leadható teljesítmény mindkettőnél 625 lóerő, a nyomaték pedig 850 Nm, ami szintén nem kevés.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

A 360 lóerős (265 kW-os) fékenergia visszatöltési potenciál nagyobb, mint más villanyautóknál. A közúti tesztek alapján a hétköznapi fékezések körülbelül 90 százalékát elvégzik az elektromotorok anélkül, hogy a hidraulikus féket működtetni kellene, vagyis szinte egy pedállal is lehet vezetni a Taycant.

A Turbo S hatótávja 412 kilométer, a Turbo változaté pedig 450 kilométer

a WLTP szabvány szerint mérve.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Minden Taycan két-két elektromos szinkronmotorral rendelkezik, amelyből

egy az első, egy pedig a hátsó tengelyt hajtja,

összkerékhajtást megvalósítva. A hátsó tengelyhez beépített kétsebességes automata váltóban az első fokozat a jobb gyorsulást, míg a hosszabb áttételezésű második a hatékonyságot és nagy, 260 km/órás végsebességet szolgálja.

Nem volt még Porsche, ami jobban gyorsult volna

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

Álló helyzetből a Taycan Turbo S

2,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra

(Turbo: 3,2 másodperc), ami elképesztően rövid idő, a valaha volt legerősebb utcai 911-es, a GT2 RS sem fürgébb nála. Igaz, a Tesla Model S Performance változata Ludicrous üzemmódban 2,4 másodperces időre képes, de csak bizonyos akkuhőmérséklet és töltöttség esetén, és akkor is csak pár alkalommal.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan

A Porsche szerint a Taycan legfőbb versenyelőnye konkurensével szemben, hogy rövid időn belül akár 20-30-szor is képes a 2,8 másodpercre anélkül, hogy a képernyőn kéne üzemmódot kiválasztani vagy az akkumulátort hűteni. Többször úgysem fogja senki sem próbálgatni a gyorsulást, a tesztelés során ugyanis még a gyári mérnök pilóta is kiszállt az autóból a 26. alkalom után, hányingerre hivatkozva.

A komoly g-erők ugyanis nem kímélték a gyomrát.

A vezető előtt konfigurálható, 16,8 colos digitális műszerfal trónol, akár a klasszikus ötórás dizájnt is be lehet állítani Forrás: Porsche

A futómű sem hétköznapi: a kényelmes rugózásról és az állítható hasmagasságról háromkamrás légrugózás gondoskodik,

a hátsó kerekek is kormányzottak,

felár ellenében a karosszéria dőlését elektromechanikus elven működő rendszer szűnteti meg. Természetesen a nyomatékvektor-rendszer is széria, kanyarban az ívkülső kerekekre jut több hajtóerő.

Nemcsak az autó, a töltése is villámgyors

5 perc alatt 100 km hatótáv - ezt egy másik villanyautó sem tudja Forrás: Porsche

A Taycan az első sorozatgyártású villanyautó, amely a megszokott 400 helyett 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozik. Ennek köszönhető, hogy az akkumulátor nagyteljesítményű, 270 kW-os villámtöltővel csupán

5 perc alatt képes 100 kilométernyi hatótávot felvenni.

Igaz, ilyen töltője még csak a német autógyárak által alapított Ionity hálózatnak van, amely Magyarországon jelenleg két, Európában viszont jövőre már 400 töltőponttal rendelkezik.

A Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az újrahasznosított anyagokból készülő belső tér hangsúlyozza a fenntarthatóság koncepcióját Forrás: Porsche

A Taycan vásárlói hároméves Ionity előfizetést is kapnak az autójuk mellé, ami valamivel emészthetőbbé teszi a Turbo esetén 152 ezer, a Turbo S esetén 185 ezer eurós

(50, illetve 61 millió forintos)

németországi alapárat. És erre jönnek még természetesen az extrák, mint a metálfény, a nagyobb felni, a kerámiafék, az aktív futómű, a belső dizájnelemek, a hátsó szórakoztató rendszer, stb.. Jövőre a még drágább terepkombi, a Taycan Cross Turismo is bemutatkozik, nagyobb raktérrel és robusztusabb megjelenéssel.