Itt a jövő luxusautója, és izgalmasabb, mint amiről álmodni mert volna

2019.09.11. 13:25

Az elektromos Mercedes EQS pár év múlva gyártásba kerül, de nem váltja le az S-osztályt.

Igazi jövőautó: ábrákat kivetítő fényszóró, kamerás tükör, megvilágított maszk, 3-as szintű önvezetésForrás: Mercedes-Benz

A Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb újdonsága a Mercedes EQS tanulmány, amelynek szériaváltozata már két év múlva megjelenhet az utakon. Ha abból indulunk ki, hogy az EQC elektromos SUV milyen keveset változott a tanulmányhoz képest 2016 és 2018 között, bízhatunk abban, hogy az EQS is megtartja majd a mostani koncepcióautó karakterét.

Több mint 5 méter hosszú, igazi felső kategóriás modellForrás: Mercedes-Benz

Amikor az EQS piacra kerül 2021-ben, olyan ellenfelekkel kell majd megküzdenie a villanyautó-piac legfelső szegmensében, mint az új Audi E-tron GT, a Jaguar XJ, vagy a Tesla Model S következő nemzedéke.

Kupésan esik az elegáns tetővonal, az övvonalon körbefut egy LED csíkForrás: Mercedes-Benz

Az EQS lesz az S-osztály környezetbarát alternatívája, egyben az addigra négytagúvá (EQA, EQB, EQC, EQS) bővülő EQ almárka csúcsmodellje. Viszont a többi elektromos modelltől eltérően nem egy meglévő platformra, hanem egy kifejezetten villanyautók számára kifejlesztettre épül, ezért van például igen rövid motorházteteje és előretolt kabinja.

Összesen 188 LED világítja meg a fekete maszkot, ami 3D-s hatást kelt a fekete laponForrás: Mercedes-Benz

A MEA elektromos autós építőkészlet acélból, alumíniumból és szénszálból épül fel, és legfeljebb 100 kWh-os akkumulátort képes befogadni. Az EQS után a következő modell, ami megkapja, az elektromos Maybach lesz valamikor a következő évtized közepén.

A kocsi farán is apró Mercedes-csillagok vannak minden mennyiségbenForrás: Mercedes-Benz

Az EQS tanulmányt két villanymotor hajtja, amelyek az első és a hátsó tengelynél helyezkednek el, nyomatékvektorozó összkerékhajtást megvalósítva. A hajtásrendszer összteljesítménye 474 lóerő, a maximális nyomaték 760 Nm. Álló helyzetből kevesebb mint 4,5 másodperc alatt éri el a kocsi a 100 km/órát, a végsebességet 200 km/órában korlátozzák.

A belső tér formavilágát a jachtok ihlették, a legtöbb belső anyag újra feldolgozott PET palackból, és egyéb óceáni szemétből készül, de van kompozit és nappa hatású műbőr isForrás: Mercedes-Benz

A maximális, 100 kWh-s akkuval a Mercedes szerint elméletileg 700 kilométeres hatótáv is elérhető, ami veri a mai Teslák szintjét. Mindössze 20 percre van szükség ahhoz a 350 kW-os villámtöltéssel, hogy 80 százalékra töltődjön az akkumulátor.

Szokás szerint egy egész pavilont elfoglalt a Mercedes. Ez akkora, hogy korábban itt komplett Frankfurti Autószalonokat is rendeztekForrás: Mercedes-Benz

Az EQS a többi EQ modellhez hasonlóan lágyabb vonalvezetésű, mint a mezei Mercedesek, a dizájn különlegessége a kéttónusú fényezés, a megvilágított apró Mercedes-csillagok a far-részen és a maszkban, valamint az övvonalon végigfutó LED fénycsík, amely sötétben összetéveszthetetlenné teszi a kocsit. Összesen 940 különálló LED-et alkalmaztak a külső megvilágítására a hagyományos lámpatesteken kívül. A fényszórók sem átlagosak, ugyanis képesek arra, hogy ábrákat, grafikákat vetítsenek az útra, hogy a járókelőkkel, többi járművezetővel tudjon kommunikálni az autó.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK