Újjászületett Európa kedvenc kisautója, bár ez alig látszik rajta - Renault Clio V menetpróba

Renault Clio
Vágólapra másolva!
Teljesen új technikával és minőségi belsővel érkezett meg Magyarországra a Renault Clio ötödik generációja. A legolcsóbb kivitel 3,35 millió forintért vihető haza.
Vágólapra másolva!
Háromajtós már az előzőből sem volt, ezúttal a praktikus kombi tűnik el a kínálatból. Vigasz, hogy az újdonság csomagtere kategóriaelső Forrás: Origo

Viszonylag ritka az, amikor egy új modell mérete a közvetlen elődjéhez képest nemhogy nem növekszik, hanem egyenesen csökken. Az ötödik generációs Renault Clio e rendhagyó gyakorlatot követi, az előd ugyanis már a kisautó kategória határait fenyegette 4 méter 6 centis hosszával, így volt értelme a zsugorításnak.

Felismerhetően Clio maradt, a rejtett hátsó kilincset is megtartották Forrás: Origo

Ez azonban csak milliméterekben mérhető, az új Clio hossza 4048 mm lett, ami csupán 14-gyel kevesebb a régiénél, a magasság 30 mm-t csökkent.

Egyedül derékban hízott, a 6 centis szélesedés jót tesz a helykínálatnak és az útfekvésnek is.

Új a padlólemez is, és a nagyszilárdságú acélok nagyobb arányú felhasználásával a karosszéria tömege 22 kilóval csökkent, a merevsége pedig nőtt.

Győztes formán ne változtass

Már az alapmodell is LED fényszórós, de a C-alakú nappali fényért felárat kell fizetni. Ettől lesz olyan Mégane-os Forrás: Renault

Stílus tekintetében is inkább a kis lépés, mintsem a nagy ugrás jellemzi az új Cliót – tervezője, Laurens van den Acker már 6 éve is

telibe találta a célközönséget a negyedik Clióval,

ami egyébként a tervező első Renault-ja volt. Olyan jól sikerült az a kisautó, hogy Európában (és Magyarországon is) a B szegmensben és a márka teljes kínálatában is a legkeresettebb autónak számított, ráadásul az évek múlásával nemhogy nem csökkentek, hanem nőttek az eladási számai.

Pár mm-rel csökkent a hossz és a tengelytáv, de belül mégis nőtt a helykínálat. A tömeg akár fél mázsával is kevesebb lehet, mint az elődnél Forrás: Origo

A Renault kutatásai szerint a népszerűség első számú oka a jól sikerült dizájn volt. Nincsen tehát semmi meglepő abban, hogy

az ötödik Clio megmaradt olyannak, amilyennek a vevők megszerették.

Hogy azért meg lehessen különböztetni az elődtől, az új nemzedék kapott egy C-alakú nappali fényt a fényszórója alá, hogy erősebb legyen a vizuális kötelék közte és a Mégane között.

Belül fejlődött a legtöbbet

Egyetlen kisautóban sincsenek ekkora kijelzők: a konfigurálható műszerfal akár 10, az érintőképernyő akár 9,3 colos is lehet. Még fontosabb, hogy sokat javult a minőség Forrás: Renault

Míg a dizájn visszafogott finomításon esett át, addig

a belsőben kisebb forradalom ment végbe:

az új már megközelíti a prémium kisautók minőségérzetét, ami nagy előrelépés az olcsó műanyagokat használó előd után. Ráadásul a szélesebb karosszériának, a vékonyabb háttámlájú, de franciásan puha tömésű üléseknek, a kisebb kormánynak és a keskenyebb műszerfalnak köszönhetően minden irányban jócskán megnőtt az utastér, a csomagtartó meg egyenesen kategóriaelső a 391 literével.

Jól kézre áll a manuális váltó karja, a háromhengeres turbómotorhoz fokozatmentes automata is kérhető 450 ezer forintért Forrás: Renault

Említésre érdemes a biztonsági és kényelmi asszisztensek bősége, amelyek közül a sávelhagyás-figyelő, a tempomat, a táblafelismerő és az aktív vészfékasszisztens az alapkivitelbe is belefért, a sávtartó és az adaptív tempomat azonban már feláras, az Easy Pilot csomag részeként 420 ezer forintba kerülnek. Velük

a Clio már képes a részleges önvezetésre,

és – automata váltó esetén - megállni és újra elindulni, ami megkönnyíti a városi dugókban való araszolást. Emellett 360°-os körkörös kamera segítheti a sofőrt a parkolásban, ez a radarokkal együtt 200 ezer forintba kerül.

A digitalizált vezetői környezet is új, igaz, a felszereltség függvényében a vezető előtti kijelző lehet 7 vagy 10 colos digitális, a középkonzol érintőképernyőjének mérete pedig 7-9,3 col között változhat, utóbbi full HD felbontást tud, álló formátumú, és tükröződésmentes bevonatot kap.

Megvesz Clióra

Az Üvegtigris balek autókereskedője, Gaben is elismerően csettintene a Clio láttán Forrás: Origo

A jólétnek persze ára van: még a klíma is feláras tétel (rádióval együtt 200 ezer Ft) a 64 lóerős, 1.0 SCe háromhengeres benzinmotoros Life alapmodell rendelése esetén, ami 3,35 millió forintba kerül. Igaz, a sima tempomatért, a LED fényszóróért és az elektromos ablakokért nem kell külön fizetni. Egy felszereltségi csomaggal és 36 lóerővel feljebb,

a 4,15 milliós 1.0 Zen már turbós, klímás, gazdagabban felszerelt,

és jóval több Easy bigyóval kapható - újabban így nevezi a Renault a vezetőtámogató és fedélzeti multimédiás rendszereket (a 9 hangszórós Bose hifi Clióra szabott finombeállítást is ad).

Tipikusan franciás a sportülések formája, a keskenyebb háttámla miatt közel 3 centivel nőtt a hátsó lábtér Forrás: Renault

A magyarországi sajtóbemutatón ezzel, a legnépszerűbbnek ígérkező, 100 lóerős, egyliteres turbós benzines Clióval sikerült menettapasztalatokat szerezni. A városi, országúti és autópályás szakaszok után egyértelmű, hogy a 0.9 TCe utóda a plusz 10 lóerejével és 20 newtonméterével bárkinek kellemes társa lehet a mindennapokban.

A tekerős klímapanel a Dacia Dusterből került az igényesebb Clio V beltérbe, itt is jól mutat Forrás: Renault

Nem egy sprinterbajnok (0-100 km/h: 11,8 mp), de a jól hangolt elektronika és az eleve alacsony tehetetlen tömegeinek köszönhetően

élénken reagál a gázadásra, ugyanakkor a fogyasztása is baráti,

vegyes ciklusban 5,1-5,8 liter a WLTP szerint, ami azt jelenti, hogy a valóságban, nehéz lábbal sem fog 7 liter fölé menni.

A 100 lóerős 1.0 TCe kellemes karakterével, visszafogott vibrációival és jó fogyasztásával arathat sikert, de az igazi élvezetet a 130 lóerős négyhengeres turbótól várjuk Forrás: Renault

A benzines kínálat csúcsát, az 1.33 literes, Mercedesszel közösen fejlesztett 130 lóerős négyhengerest, és az ugyancsak négyhengeres, 1,5 literes dízel 115 lóerős változatait csak a kollégák elmondása alapján sikerült megismerni. Mindenki elismerően nyilatkozott róluk az élvezetes és a kifinomult jelzők gyakori használatával. Azonos felszereltség mellett

a csúcsbenzines 450, a dízel 500 ezer forinttal drágább, mint a kis ezres turbó,

a csúcsmotorokat csak a jobb felszereltségekkel lehet kérni.

Tisztább jövő

A kisméretű hátsó szélvédő miatt nehézkes a hátralátás, kell a kamera vagy a radar Forrás: Renault

Egyelőre nem nehéz kiigazodni az új Renault Clio kínálatában.

Háromféle benzinmotorral, egyetlen dízellel és négyféle felszereltséggel kapható,

felszereltségtől függően sokféle extrát külön is meg lehet rendelni.

391 literes (dízel: 366) a csomagtartó alapmérete, ami egy osztállyal feljebb is tisztességes méret lenne Forrás: Renault

Nem árt tudni, hogy az új Clio lesz az első Renault, amiben a megjelenik majd (2020-ban) az E-Tech

hibrid hajtás,

egy 90 lóerős benzines és egy 40 lóerős villanymotor párosításával. Az új technológia városi közlekedés mellett akár 80%-ban elektromos meghajtást tesz lehetővé, és vegyes körülmények között 40%-kal alacsonyabb fogyasztásra képes a benzines Clióhoz képest.

Az 1990-es bemutatása óta 15 millió példányban értékesített Clio-széria sikereihez a negyedik nemzedék eddig 2,6 millióval járult hozzá. Az új vajon mennyinél áll meg? Forrás: Renault

Az új Clio értékesítése hazánkban szeptembertől kezdődik, a Renault várakozásai szerint még idén eladnak belőle közel 200 darabot, amelyet speciális bevezető kedvezményekkel is segítenek majd, a vérnarancsmetál szín felára például csak 1 Ft lesz. A hagyományoknak megfelelően

az előző Clio sem tűnik el azonnali hatállyal.

Clio Generation néven az árérzékeny vevők kedvence lehet, pontosabban maradhat.