Hamarosan villanyautókkal árasztja el a piacot az Audi

elektromos Audi
Vágólapra másolva!
Nagyszabású elektromobilitási offenzívát indít az Audi, a német autógyártó 20 tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be 2025-ig, és több mint 10 milliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre.
Vágólapra másolva!
Balról jobbra: Q4 E-tron, ismeretlen E-tron (PPE platformon), E-tron GT és E-tron Forrás: Audi

Az Audi azt célozza meg, hogy

2025-re minden második eladott autója tisztán elektromos vagy hibrid legyen.

Így a következő években 30 olyan új modellt és modellváltozatot vezetnek be, amelyekben lesz elektromotor, köztük 20 kizárólag elektromos meghajtású lesz, ezek négy különböző platformra épülnek majd.

Az új elektromos modellek között lesznek köztük kupék, szedánok és SUV-ok is Forrás: Audi

Az első tisztán elektromos Audi, a tavaly bevezetett E-tron új terepkupé változata, az E-Tron Sportback 2020-ban kerülhet a piacra, ezt követi majd a Porsche Taycan testvérmodellje, a J1 architektúrára épülő sportos és lapos négyajtós, az E-tron GT.

Négy különböző "gördeszka" platformra épül majd a 20 villanymodell Forrás: Audi

A Porschével közösen fejlesztett új PPE platformra felső-középkategóriás villanyautók épülnek majd,

elsőként egy A5 méretű négyajtós kupé, aztán meg az A6, A8 méretű elektromos autók. A PPE-alapú modellek a J1-esekhez hasonlóan 800 voltos elektromos rendszert kapnak, képesek lesznek a 350 kW-os villámtöltésre, lehet majd hozzájuk négykerék-kormányzást és nyomatékvektor-rendszert is rendelni.

Egyelőre még csak a sima E-tron kapható (középen), de ez nem lesz sokáig így Forrás: Audi

És természetesen az egyszerűbb technikájú kompakt autók sem maradnak ki, amelyek a Volkswagen ID.3 alapját adó MEB platformra épülnek majd. Közülük az első az idén tavasszal bemutatott Q4 E-tron tanulmányautó szériaváltozata lehet, már 2020-ban.

A Q4 E-tron egy MEB alapokra épülő kompakt SUV, amely tanulmány formában idén debütált Genfben, és jövőre kerülhet gyártásba Forrás: Audi

Az Audi

2023-ig 14 milliárd eurót (4690 milliárd forint) fordít az elektromos átalakulásra.

A modellek fejlesztése és a marketing mellett a munkatársak képzésére és az üzemekre is költenek. A gyártás területén az energiafelhasználásban is irányváltás következik, a társaság célja, hogy 2025-re valamennyi gyár karbonsemlegesen - szén-dioxid-kibocsátás nélkül - működjön, 2050-re pedig a teljes gyártási folyamat, beleértve a beszállítóktól érkező alkatrészeket is.