Ezt is megértük, jövőre már hibrid autók készülnek az esztergomi Suzuki-gyárban

2019.10.10. 12:12

A japán márka is kénytelen csökkenteni az autói szén-dioxid-kibocsátását.

SX4 S-Cross és Vitara, a két magyar gyártású Suzuki sikermodellFotó: Adrián Zoltán - Origo

2020-ban a Suzuki is áttér a hibrid rendszerek gyártására a Magyarországon készülő modelljeinél, az SX4 S-Crossnál és a Vitaránál – írja a Világgazdaság. Bár a Suzuki a maga 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagával még mindig a tisztább gyártók közé tartozik (Európában a piaci átlag 120 g/km), 2020-tól már 95 g/km lesz az előírás az EU-ban, és aki ezt meghaladja, annak súlyos bírságokat kell fizetni, autónként és grammonként 95 eurót a 95 grammon felüli részre.

Készül az SX4 S-Cross EsztergombanFotó: Adrián Zoltán - Origo

Érthető módon a kedvező áraival sikeres japán autómárka ezt minden erejével igyekszik elkerülni, amire a legjobb mód a kibocsátás csökkentése hibrid technológiával. Várhatóan az olcsó Suzuki szabadidő-autók árába csak az ún. lágy hibrid technológia fér bele,  amelyben egy megerősített indítómotor-generátor besegít a benzinmotornak a hajtásba, és fékezéskor áramot termel vissza az akkumulátorba. Az SX4 S-Cross és a Vitara jelenleg 1,0 és 1,4 literes benzines turbómotorokkal kapható, az új fogyasztáscsökkentő technológia vélhetően ezekhez kapcsolódik majd.

Már a félmilliomodik Vitara is legördült a szerelőszalagrólForrás: Suzuki

„A Magyar Suzuki nemrégen készült hazai felmérése rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs arról, mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés"  – hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK