Vezettük a BMW-t, amit a márka rajongói nehezen fognak elfogadni - BMW 1-es (F40) menetpróba

BMW 1
Vágólapra másolva!
Az új 1-es már nem hátul, hanem elöl hajt, és a selymesen járó hathengeres motor is eltűnt a kínálatából. Ettől függetlenül még mindig jó vezetni, a fronthajtásnak pedig komoly előnyei vannak a helykihasználás szempontjából.
Vágólapra másolva!
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

A BMW már évekkel ezelőtt kihúzta a gyufát a rajongótáboránál azzal, hogy elsőkerék-meghajtású autót mert bemutatni, a 2-es Active Tourert. Igaz, még a legelvakultabb hívek is hamar belátták, hogy

egy családi egyterűt balgaság lett volna hosszában beépített motorral és hátsókerék-meghajtással megépíteni,

mert akkor pont a helykínálat szenvedett volna csorbát, holott egy ilyen jellegű családi autó kiválasztásánál pont az a legfontosabb szempont.

BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

Most viszont az új 1-es képében

megérkezett a második fronthajtású BMW

is, egy klasszikus alsó-középkategóriás modell képében. Arra, hogy Münchenben vajon elirigyelték-e az Audi A3 és a Mercedes A-osztály hajtásképletét, avagy csak az eleve fronthajtású MINI Clubmannel való közös platform - és az ezzel járó spórolás - lehetősége ihlette-e a váltást, nem kaptunk egyértelmű választ a magyarországi sajtóbemutatón.

BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

Afelől azonban nincs kétség, hogy

inkább a praktikum, mintsem a sportosság fokozása volt a változtatás célja,

ami rá is fért az 1-esre, mert 2004-es megjelenése óta stabilan a legszűkebb kocsi volt a kategóriájában. Ettől függetlenül azért elment belőle 1,3 millió másfél évtized alatt, de a BMW-sek most azt gondolják, hogy ennél többet is el lehet majd adni belőle, ha végre hátra is befér két átlagos magasságú felnőtt.

BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

Azért sem volt kérdés, hogy váltani kell, mert egy pár éve elvégzett közvélemény-kutatás kimutatta, hogy

az 1-es vevőinek túlnyomó többsége nem is tudja, hogy melyik tengely hajtott

az autóján. Akkor pedig végképp kár vesződni a nagyobb autókra tervezett technológia kompakt méretekre történő átültetésével és a magasabb gyártási költségekkel.

Belül tágasabb

Felül puha, lejjebb keményebb műanyagokat találni, a középkonzol a vezető felé fordul, a 10,25 colos iDrive képernyő és a gesztusvezérlés feláras Forrás: BMW

A koncepcióváltásnak köszönhetően a legújabb kis BMW a belméreteivel - beleértve a 380 literes csomagteret is - már állja a térkínálat-versenyt a kompakt kategóriában. Annyival jobb helykihasználást tett lehetővé a keresztmotoros padlólemez, hogy még a 0,5 centivel kisebb hossz és a 2 centivel rövidebb tengelytáv ellenére is

3 centivel nőtt a lábtér a hátsó sorban,

ráadásul az utastér széltében is függőleges irányban is jóval nagyobb, mint korábban.

BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

Már olyan klasszikus kompakt autókéval egyenértékű a 4,32 méter hosszú BMW helykínálata, mint a Volkswagen Golf, az Opel Astra, vagy a Ford Focus, így akár kisebb családok is kényelmesen elférnek benne. A be- és kiszállás is kényelmesebb, mert nagyobbak az ajtók és

magasabban vannak az ülések,

a csomagtérfedélhez a sorozat történetében először villanyos mozgatás is rendelhető (169 ezer Ft).

És milyen vezetni?

BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1
BMW 1

A tágas, praktikus belső fontos ugyan, de aligha hatja meg a célcsoportot, ha nem párosul mellé a BMW-től elvárható sportos vezetési élmény. Aggódni nem kell, mert a direkt kormányzás, a merevebb karosszéria, a feszes, és végletekig toleráns futómű

szárazon szinte észrevehetetlenné teszik a hátsókerék-meghajtás hiányát.

A Mercedes A-osztállyal ellentétben minden 1-es független, többlengőkaros futóművet kap hátra, felárért erősebb M fékrendszer (203 ezer Ft), változó áttételű passzív kormányzás (84 ezer Ft), ültetett M sportfutómű (118 ezer Ft) és adaptív lengéscsillapítás (169 ezer Ft) is kérhető.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!