Merész megoldásokkal érkezik az első tisztán elektromos Mazda

Mazda MX-30
Vágólapra másolva!
Az új MX-30 szabadidő-autó megőrzött valamit az RX-8 sportkocsi örökségéből.
Vágólapra másolva!
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30

A Mazda azt állítja, hogy az első elektromos autója azoknak készült, akik nem akarják feláldozni az autózás örömét még akkor sem, amikor villanyautót vezetnek. Az MX-30 nevű modellt

egy 143 lóerős, 264 Nm nyomatékú szinkron villanymotor hajtja,

amely egy 35,5 kWh kapacitású, padlóba integrált lítium-ion akkumulátorból nyeri az áramot.

Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30

A 200 km-es hatótáv (WLTP) jóval kisebb, mint a konkurenciáé

(a Kia e-Niro például 455 km-t tud), de a Mazda szerint így is elég lesz négynaponta tölteni egy átlagos európainak, aki a kimutatások szerint csak 48 km-t megy egy nap. A Mazda azért döntött úgy, hogy viszonylag kisméretű akkumulátort épít az autóba, mert így csökkenteni tudta a tömeget, a fogyasztást és az árat, mellesleg így kisebb a gyártáskor keletkező szén-dioxid lábnyom is.

Van hangja

Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30

Az MX-30 két lényeges dologban tér el a piacon lévő többi villanyautótól:

nem lehet egy pedállal vezetni,

vagyis a gázról lelépve nem fog a vezető erős motorfék-hatást érezni a generátorként visszatöltő villanymotorok miatt. Ugyanúgy a fékpedállal kell lassítani, mint egy hagyományos autóban, ami természetesebb érzés a vezetőnek.

Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30

Hasonló elvek miatt nem akarták a fejlesztők, hogy néma legyen a kocsi, ezért létrehoztak egy olyan elektronikus hangrendszert, amely szinkronban van a motor nyomatékával hangfrekvenciában és –nyomásban, így segíti a vezetőt a sebesség érzékelésében.

Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30
Mazda MX-30

Szintén különleges megoldás a Freestyle oldalajtó, ami az RX-8-on használt megoldás megismétlése. A hátsó ajtó kisebb a szokásosnál, és csak akkor nyitható, ha az előtte lévő első már nyitva van.

Mennyibe kerül?

A 2020 második felétől megvásárolható Mazda MX-30 előjegyzése a Tokiói Autószalonon történő világpremierjével egy időben megkezdődött. Az előjegyzést 325 000 Ft letét befizetésével lehet véglegesíteni, ami később lejön a teljes vételárból. Állami kedvezmény nélkül az egyetlen zöld rendszámra érdemes Mazda típus 11,4 millió forintba, kedvezménnyel 9,9 millióba fog kerülni.