Meg fog lepődni, ha megtudja, mennyit kell most várni itthon egy új autóra

Dacia Lodgy
Vágólapra másolva!
Hosszú várólisták alakultak ki az autókereskedőknél a legnépszerűbb hétüléses modellek iránt. A Dacia egyterűjére például fél évet kell várni, de bizonyos modellek időlegesen vagy végleg el is tűntek a kínálatból.
Vágólapra másolva!

"Tisztelt Érdeklődő! A Lodgy szállítási határideje hat hónap" – ezt az üzenet kapják a nagycsaládosok, ha Dacia-kereskedéshez fordulnak hétüléses autót keresve. Az idén július elsején életbe lépett autóvásárlási támogatás a kormány által várt mértéket is felülmúlta,

az eddig beadott pályázatok száma megközelíti a 15 ezret

- írta a Magyar Nemzet.

Csakhogy az autógyártás évekre előre megszabott tervek szerint halad, és nem könnyű változtatni rajta. Már a program bejelentésekor jelezték az importőrök, hogy idő kell, amíg a gyártósorokat magasabb fordulatszámra állítják.

Nem könnyű most hozzájutni egy ilyen Daciához újonnan Forrás: Origo

Nem meglepő, hogy

a legnagyobb érdeklődés a legolcsóbb hétüléses, a Dacia Lodgy irányában mutatkozik, a tavalyi kereslet mintegy hétszeresét regisztrálták eddig.

Aki most rendel, csak jövő tavaszra jut autóhoz, így már csak az Euro 6d-TEMP normát teljesítő motorokkal vehetik meg.

Emiatt az alapmodellek drágábbak lesznek, ugyanakkor hosszabb távon kifejezetten jól járhatnak velük a tulajdonosok. Jelenleg a legolcsóbb Lodgy egy koros, szívó négyhengeres 1,6-os Renault-benzinmotorral kapható, amely a kibocsátási normákhoz igazítva mára kelletlen, lusta gépezetté vált. A Dacia palettáján ellenben feltűnt az 1,33-as, Renault–Nissan–Mercedes fejlesztésű turbós négyhengeres benzines motor, amely sokkal élénkebb, és megfelel a szigorú kibocsátási normának.

Az olcsó hétülésesek célkeresztjében volt a Fiat Doblo Panorama is, itt a kereslet négyszeresére nőtt.

Csakhogy az autó a modellciklusa végére ért, új modell már nem rendelhető belőle, október elején leállt a gyártása.

A vevők kedvence volt az Opel Combo, a nagycsaládos kedvezmény elérhetősége utáni tíz napban több mint ezer megrendelés érkezett a hétüléses változatra.

A márka rendelési stopot kényszerült bevezetni a modellre,

de azóta ezt feloldották, újra vesznek fel rendeléseket. Jobb a helyzet PSA-konszern francia márkái esetében, a Peugeot-k, Citroënek három hónap alatt is befuthatnak.

Kisebb a roham azoknál a márkáknál, amelyek magasabb alapáron kínálják a hétüléses gépkocsikat. Így például a Volkswagennél a Caddy és a Touran az állami két és fél milliós kedvezmény mellett több mint másfél milliós importőri támogatással vihető el, és legfeljebb három-négy hónap alatt hozzájuthat a vevő. Fontos tudni, hogy a kormány támogatási programja három évre szól, így akik az első évben lemaradtak róla, lesz idejük pótolni.