Létezik ennél gyorsabb BMW, de olyan nem, ami több örömet ad

2019.11.07. 13:33

A lassan kifutó M2 legdurvább változata erősebb motorral, engedékeny menetstabilizálóval, kézi váltóval és sok szénszállal érkezik.

Németországban 95 ezer euró az alapára. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: BMW

Az új BMW M2 CS a BMW M2 Competition fölé érkezik meg a modellpalettán, mint a 2-es kupé utolsó, legjobban kihegyezett változata. Számos szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült karosszéria-kiegészítőt kapott a limitált szériás csúcsmodell, többek között a motorháztető, a tető, valamint az első koptató, hátsó légterelő szárny, a diffúzor és a toronymerevítő is.

Alaposan kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy beférjenek az elöl 245, hátul 265 mm széles abroncsokForrás: BMW

A duplaturbós, soros hathengeres benzinmotor teljesítményét 450 lóerőre növelték, így 40 lóerővel múlja felül a BMW M2 Competition motorját. Arról, hogy a motor kenési rendszere a hétköznapokban és versenypályás használat közben egyaránt optimálisan működjön, egy kiegészítő motorolaj-tartály, egy kiegészítő szivattyú és egy motorolaj-kiegyenlítő rendszer gondoskodik.

Lassan kihalnak a hátsókerekes, kézi váltós erős BMW-k, az utolsók egyike az M2 CSForrás: BMW

A motor megnövekedett hűtőlevegő-igényét típus-specifikus motorháztető elégíti ki, amelynek nagyméretű légkiömlő nyílásán még hatékonyabban távozhat a bent felgyülemlett forró levegő. A motor ereje az M4-től megörökölt adaptív futóművön, aktív önzáró differenciálművön és típus-specifikus, versenypályára optimalizált, semi-slick jellegű, 19 colos Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikon keresztül jut az aszfaltra a hátsó kerekeken.

450 lóerős a háromliteres sorhatosForrás: BMW

A vörösre fényezett féknyergekkel dolgozó fékrendszer elöl 400, hátul 380 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, valamint ugyancsak nagyobb, elöl hatdugattyús, hátul pedig négydugattyús féknyergekkel dolgozik. Borsos felárért karbon-kerámia fékrendszert is rendelhetnek a vásárlók, hogy az M2 CS a versenypályák megpróbáltatásait is tartósan bírja.

40 centi az első féktárcsa átmérőjeForrás: BMW

A BMW mérnökei áthangolták a menetstabilizáló rendszer (DSC) dinamikus üzemmódját, hogy az minden korábbinál több kontrollált túlkormányzottságot engedélyezzen, a sofőrök örömére.

Alcantara minden mennyiségben, és megmaradt a kézi váltóForrás: BMW

Az M2 CS az opcionális duplakuplungos automataváltóval 4,0 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, a hatfokozatú manuális váltóval mindez 4,2 másodpercig tart. A végsebességet a vezérlőelektronikája 280 km/óránál korlátozza, a fogyasztás automata váltóval 9,4-9,6, kézivel 10,2-10,4 liter a WLTP szerint.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK