Borzonganak a rajongók: elektromos SUV lett az új Ford Mustang

2019.11.18. 14:05

A Mach-E akár 600 kilométert is megtehet majd egy töltéssel, és sokkal olcsóbb lesz a konkurenciánál.

Az elnyújtott „motorház", a kupészerű sziluett, az agresszív fényszórók és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpák jelentik a vizuális kapcsot a klasszikus Mustanggal. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Ford

A Mustang 55 éves története során először bővíti a Ford a legendás típus palettáját egy új változattal: a Mustang Mach-E egy elektromos hajtású SUV, ami az Audi E-Tron, a Mercedes EQC, a Tesla Model Y és a Jaguar I-Pace konkurense lesz.

A 2020 végétől megvehető terepkupé többféle akkumulátor-kapacitással, illetve hátsó- és összkerékhajtással is választható lesz, a leggyengébb változat 257, a legerősebb 465 lóerős. Utóbbi 830 Nm-es nyomatékú, és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára. A legkönnyebb változat 1993, a legnehezebb 2218 kilót nyom, a végsebesség minden kivitelnél 180 km/órára van korlátozva.

Két csomagtartó és tanulékony digitális asszisztens

Az új platformra épülő, 4,71 méter hosszú Mustang Mach-E orrában egy kimosható első csomagteret alakítottak ki, amely 100 literes. Emellett ott van még a hagyományos, 402 literes hátsó csomagtér is, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető.

Az autó számos jellemzője személyre szabható, például a sportosabb kormányérzet, a belső világítás vagy a hanghatások, nem beszélve a műszeregység-animációkrólForrás: Ford

A Mustang Mach-E-ben debütál az új generációs SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszer. A modern, Teslákról másolt interfész 'over-the-air' frissítésekkel fejleszti önmagát, 15,5 colos képernyője és kezelőfelülete mellőzi a bonyolult menüket, a funkciók okostelefonos ujjmozdulatokkal kezelhetők, és természetesen Apple CarPlay, Android Auto és AppLink alkalmazások is futnak rajta.

Az új SYNC 4 igazodik az emberhez, gyorsan megtanulva szokásait, és ezek alapján személyre szabott szolgáltatásokat kínál. Például felajánlja, hogy menjünk a fitneszterembe, ha már megtanulta, hogy hétfőnként szoktunk edzeni, vagy, hogy telefonáljunk haza, ha munka után minden nap ezt tesszük.

A Mustang Mach-E vásárlói megrendelhetik a Brembo vadonatúj, nagy teljesítményű Flexira alumínium féknyergeit is, amelyek a rögzített féknyereg funkcionalitását az úszó féknyergek méreteivel ötvözikForrás: Ford

Nincs hagyományos kilincs a kocsin, az ajtók gombnyomásra nyílnak ki, vagy a telefon-kulcs technológia segítségével, ami a Mustang Mach-E-ben mutatkozik be a Fordok között elsőként. Bluetooth használatával a kocsi azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi az elindulást. Ha a telefon akkumulátora lemerülne, a nyitáshoz egy backup-kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

Akár 600 km egy töltéssel

A Mustang Mach-E rendelhető lesz 75,7 kWh és 98,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral is. Ez utóbbinak a hátsókerék-meghajtású variációja 600 km hatótávolságot kínál a WLTP szabvány szerint mérve, ami a másfélszerese az Audi E-Tron, a Mercedes EQC és a Jaguar i-Pace hatótávjának.

Az elnyújtott „motorház", a kupészerű sziluett, az agresszív fényszórók és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpák jelentik a vizuális kapcsot a klasszikus MustanggalForrás: Ford

Természetesen az akkumulátor a padlóban, a két tengely között kapott helyet aktív folyadékhűtéssel- és fűtéssel ellátva. Mínusz 40 Celsius fokos hőmérsékleten is tesztelték, és vízálló burkolattal látták el, ami egy baleset során elnyeli az ütközéskor ébredő erőhatásokat.

A 150 kWh egyenáramú töltési csúcskapacitás mellett a nagyobb akkus, hátsókerék-meghajtású Mustang Mach-E akkumulátorába 93 km-re elegendő energia tölthető 10 perc alatt, míg a normál akkumulátoros modell töltöttsége 10-ről 80 százalékosra nőhet 38 perc alatt.

Belül is visszaköszönnek a tradicionális Mustang-formák, amire jó példa a dupla árnyékolós műszeregységForrás: Ford

A Mexikóban készülő, online megrendelhető Ford Mustang Mach-E első példányai várhatóan 2020 őszén jutnak el Európába, a kisebb akkus, hátsókerék-meghajtású, 257 lóerős alapváltozat árát 16-17 millió forint közöttinek ígérik, ami sokkal kedvezőbb a prémiummárkák ajánlatainál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK