Ezek az autók a legkárosabbak a Földre, 2025-re minden második ilyen lesz

2019.11.28. 11:17

Németországban 2025-re az új eladott autók valamivel több mint a fele városi terepjáró lehet, ha marad ebben a járműszegmensben az elmúlt tíz évben tapasztalt fejlődés.

A Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut tanulmánya szerint Németországban az októberben eladott új autók 34,7 százaléka SUV volt.

Németországban a városi terepjárók eladása évi átlagban 11 százalékkal bővült 2010 óta.

Ferdinand Dudenhöffer, a CAR-Institut igazgatója szerint a SUV-ok eladásának növekedése fékezi azt a kormányzati tervet, hogy gyors ütemben bővüljön az elektromos autók értékesítése.

Részben ennek következményeként a német kormány 2020-ról 2022-re tolta ki azt a célját, hogy egymillióra emelkedjen az elektromos autók száma az országban.

A Nemzetközi Energiaügynökség tanulmánya szerinta szabadidőjárművek mára a világgazdaság egyik legnagyobb ökológiai kockázati tényezőjévé váltak.

A világ SUV-állományának éves CO2-emissziója tíz év alatt több mint megnégyszereződött, és ezzel nagyobb mértékben járult hozzá a globális szén-dioxid-kibocsátás növekedéséhez, mint az energiaszektor kivételével bármely más ágazat, beleértve a nehézipart, az áruszállítást vagy akár a légiközlekedést.