Még jobban néz ki a legszebb Jaguar, de egy fő vonzerejét elvesztette

2019.12.03. 21:40

Alaposan felvarrták az F-Type ráncait, és a lemezek alatti technika is változott.

Szélesebbnek és hosszabbnak tűnik az új orrtól, pedig a méretek nem változtak. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Jaguar

Nehéz elhinni, de már hat éve gyártják a Jaguar egyetlen sportautóját, a kétajtós F-Type-ot. A magyar utakon viszonylag ritkának számít, de arra azért sokan emlékezhetnek, amikor az Aranyélet c. sorozat harmadik évadában Olasz Renátó egy V8-as, kompresszoros példánnyal száguldott a Dunakanyar országútjain.

Újak a 20 colos, 10 küllős könnyűfém keréktárcsákForrás: Jaguar

2017-ben már kapott frissítést a modell, a mostani változásokkal az lehet a Jaguar célja, hogy az F-Type ne tűnjön túlzottan elavultnak legfőbb konkurense, az idén érkezett új Porsche 911 mellett. Hogy könnyű legyen felismerni a 2020-as modellévű változatot, alaposan átszabták a szép kocsi orr-részét: a fényszórók a sárvédők tetejéről lejjebb, a lökhárító két sarkába költöztek, amitől teljesen más lett az F-Type karaktere: most érettebb, gonoszabb, magabiztosabb benyomást kelt.

Hátul szinte semmi sem változottForrás: Jaguar

Belül látszólag semmi nem változott, de a sajtófotók alaposabb átböngészése után észre lehet venni a jobb anyagokat és a továbbfejlesztett Touch Pro infotainment rendszer 10 colos érintőképernyőjét. A 12,3 colos digitális műszerfal is új, a korábbinál nagyobb fokú személyre szabhatóságot biztosít. Szerencsére a klímaszabályzó tekerőgombok megmaradtak, ami egy sportos autóban azért fontos, mert így nem kell a légkondit is a menürendszerből állítani, ami elterelné a sofőr figyelmét az útról.

Digitális a műszerfal, kézi váltós változat is van, de ez itt nem azForrás: Jaguar

A motorháztető alatt is történtek változások. Sajnos a remek hangú, soros, hathengeres, kompresszoros motort az alacsony kereslet miatt már hiába keressük a kínálatban.Ami maradt, az a kétliteres, 300 lóerős Ingenium turbómotor és a régi ötliteres, kompresszoros V8-as, 450 és 575 lóerővel. Bár a négyhengeres jóval gyengébb a két V8-asnál, az előnyei között meg kell említeni az alacsonyabb fogyasztást, vételárat és a 120 kilóval kisebb tömeget. Utóbbi jelentősen javítja a kocsi egyensúlyát és kormányreakcióit, hiszen ennyivel kevesebb súly terheli az első tengelyt.

Az új, könnyített ülések szélein lévő, biztonsági övet vezető hurkokon és a kesztyűtartón megjelent a 'Jaguar est 1935' felirat, ami arra az évre utal, amikor a cég alapítója, Sir William Lyons először használta egy autón a Jaguar elnevezéstForrás: Jaguar

Az 570 lóerős V8-as F-Type 3,6 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára, a végsebessége kereken 300 km/óra. Persze, nem lassú a négyhengeres sem, a százas sprintet 5,4 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 250 km/óra. Csak a V8-asokhoz lehet rendelni a vezethetőséget jelentősen megkönnyítő, de a tömeget tovább növelő összkerékhajtást. Az összkerekes, csúcsfelszereltségű kabrió tömege 1760 kiló, ami közel negyed tonnával több annál, amennyit a négyhengeres kupé nyom.

A roadster sem csúnya, de nehezebb, és ezért lassabb a kupénálForrás: Jaguar

Minden változat aktív kipufogót kap. Korábban sok panasz érte a V8-as kipufogóját, hogy elviselhetetlenül hangos (bár a szokatlanul nyers, karakteres hangszín mindenkinek tetszett), ezért most kapott egy csendes funkciót, amivel nehezebben fogja a Jaguar tulaja megutáltatni magát a szomszédjaival, amikor éjszaka hazaér.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK