Ezektől az autóktól és sofőröktől kell a legjobban rettegni a magyar utakon

2019.12.10. 13:09

Egy felmérésből kiderült, hogy milyen sofőröktől és milyen autóktól kell a leginkább félni a hazai utakon. Vannak meglepetések az adatokban.

A Generali Biztosító 2019. január 1. óta több tízezer autós káresetet regisztrált, összesen körülbelül 8 milliárd forintos értékben. A nemrég elkészült statisztikai adatokban számos érdekességet is találni.

Az nem jelent nagy meglepetést, hogy a Generali ügyfelei a legtöbb balesetet a fővárosban (6200 eset) és Pest megyében (3800 eset) szenvedték el, de az meglepő lehet, hogy ezek után az ország nyugati és keleti vége a legveszélyesebb helyszín közlekedési szempontból. Győr-Moson-Sopron megyéből több mint 1600, míg Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből közel 1400 kárbejelentés érkezett.

Azt gondolhatnánk, hogy jellemzően a fiatal sofőrök okoznak több balesetet, hiszen kisebb rutinnal rendelkeznek és gyakran kevésbé megfontoltan vezetnek. Ezzel szemben a Generali ügyfelei körében az összes káreset csupán 15 százaléka írható a fiatalok számlájára.

Negyven éves kortól megfordul a trend, és egészen a nyugdíjig az okozott károk száma ugrásszerűen megnő, az összes baleset 60 százaléka ebben az életszakaszban történik. Minden harmadik káreset a 40-esekkel (40-49 év) történik, a legtöbb baleset okozója vagy elszenvedője negyvenes férfi (17%).

A színeket tekintve a szürke járművek voltak a legnagyobb veszélyben az elmúlt két évben: több mint 7500 baleset köthető ehhez a színhez. Ehhez az adathoz érdemes hozzátenni, hogy az ügyfelek körében a leggyakoribb autószín a szürke, illetve a metálszürke.

A képzeletbeli dobogó második és a harmadik helyén a fehér (4500 eset) és fekete járművek (4000 eset) állnak, de a biztosító többezres balesetszámot regisztrált kék, piros és barna színű autókra is. Az adatok szerint a 2019-ben bekövetkezett káresetek 62 százalékát férfi vezetők okozták.

A Generali szerint az elmúlt években növekszik a gépjárművekre vonatkozó kárbejelentések mértéke: 2019-ben eddig több mint 3000-rel ugrott meg ez a szám az egy évvel korábbiakhoz képest. Mindez kb. kétmilliárd forinttal nagyobb értékű kárösszeget jelent.