Megtették az új Mercedesszel, amit mostanában egyetlen autóval sem

2019.12.12. 17:26

Bemutatták a Mercedes GLA második generációját, amely az autóiparra jellemző általános hízókúra ellenére kisebb lett elődjénél.

Alaposan átdolgozták a Mercedes legkisebb szabadidőautóját, amely konkrétan szembemegy egy általános autóipari trenddel, de ügyesen meglovagolhatja a crossover-divatot, és akár az A-osztálynak is házon belüli kihívója lehet.

Forrás: Mercedes

Miközben az autók generációról generációra egyre nagyobbak lesznek, a második GLA ha nem is sokkal, de másfél centivel rövidebb lett elődjénél, valószínűleg azért, hogy ne másszon az idén debütált, valamivel nagyobb GLB nyakára.

A rövidülésért cserébe a mérnökök 2,8 centivel megnyújtották a tengelytávot, a magasság pedig 10 centivel nőtt, így a kabinban mindenhol nagyobb lett a helykínálat.

Forrás: Mercedes

A GLB sínen tologatós hátsó üléssoros trükkjét a GLA-ban is bevetették, 14 centit lehet előre vagy hátrafelé mozgatni az üléspadot a lábtér/csomagtartó előnyére/rovására. Az ülést legelölre tolva 435 literes a csomagtartó, ami 14 literes javulás a kifutó modellhez képest.

Forrás: Mercedes

A gömbölydedebbé vált karosszéria alatt a szokásos Mercedes-belső rejtőzik, többféle méretű színes kijelzővel (a csúcskivitelé kétszer 10,25 colos), és rengeteg rendelhető plusz felszereléssel, amelyek között az elérhető összes biztonsági extra is megtalálható. Természetesen megkapja az MBUX nevű infotainment rendszert, melyet "Hey Mercedes" hívószó után hangutasításokkal is lehet irányítani.  

Forrás: Mercedes

Ami a motorkínálatot illeti, az alapmodell a fronthajtású GLA 200 lesz, amelyben a nevével ellentétben nem kétliteres, hanem 1,3-as turbós benzinmotor dolgozik, 161 lóerővel. Az összkerékhajtású AMG GLA 35-be viszont már tényleg kétliteres turbómotor kerül (306 lóerővel), így a végsebessége eléri a 250 km/h-t, jövőre pedig érkezik egy plug-in hibrid. Később további benzinesek és dízelek egészítik ki a kínálatot. 

Forrás: Mercedes

Lehetett hallani olyan híreket, hogy akár Kecskeméten is készülhetnek kompakt SUV-modellek, de a GLA esetében egyelőre ez biztosan nem így lesz. A gyártás helyszíne a németországi Rastatt és a francia Hambach mellett Peking lesz, ahonnan az óriási kínai belpiacot látják el autókkal. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK