Idén óriási a csata a világ legnagyobb autógyártója címért, minden nyitott

2019.12.13. 11:51

Az idei trendek alapján akár megfordulhat a sorrend, és ismét a Toyota-csoport léphet a dobogó legfelső fokára a világ autógyártói közül. De az is lehet, hogy nagy hajrával a Volkswagen marad az élen.

Az év végéhez közeledve mindig ugyanaz a kérdés foglalkoztatja az autóipart és a nagyközönséget: melyik gyártó, melyik márka adta el a legtöbb autót az adott évben, illetve melyik típus volt a legkeresettebb.

Az utolsó napig tartani fog a csata
A Volkswagen novemberi adatai már nem mutatnak csökkenést az eladásokban, éppen ellenkezőleg - áll az autógyártó közleményében. Novemberben a Volkswagen-csoport 988 800 járművet szállított ki az ügyfelek számára az egész világon, ami 5,1 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest.

A csoport így ismét növelni tudta piaci részesedését minden kulcsfontosságú régióban, néhány esetben jelentősen. Idén november végéig 9,94 millió jármű kiszállításával a Volkswagen az évben először múlta felül az előző évi eladási szintjét (+0,3 százalék) - vagyis még nem dőlt el egyértelműen, ki lesz a győztes.

Mennyiségi rekordokra idén nem számíthatunk, a piacon minden korábbinál öldöklőbb verseny folyik a helyezésekért – és a focus2move szervezett legfrissebb adatai szerint egyelőre úgy tűnik, a Toyota-csoport lehet az év első számú autógyártója.

Forrás: Smarter Media

Amennyiben a növekedési arányok az év végéig nem változnak, a Volkswagen forgalma a tavalyi 10,81 millióról 10,59 millió autóra csökkenhet, míg a Toyota 10,44 helyett 10,63 millió autót adhat el. Ez pedig azt jelentené, hogy 2019-ben ismét a Toyota-csoport lesz a világ első számú autógyártója.

Forrás: Smarter Media

Ahogyan 2017-ben és 2018-ban, idén is a Toyota lehet a világ első számú autómárkája. Az év első tíz hónapja során egyetlen más márka sem tudta növelni eladásait, így a Toyota eleve tekintélyes előnyét nemcsak megtartani, de erősíteni is tudta. Ha a továbbiakban tartani tudja eddigi emelkedési rátáját, a márka világpiaci részesedése az év végére megközelítheti a 12 százalékot.

(Forrás: Smarter Media)