Már tesztelik az utcai Mercedest, amely Hamilton autójából kapta a motort

A Mercedes sportrészlege, az AMG végre hivatalos információkat közölt a fejlesztés alatt álló One-ról, amely tanulmányautó formájában, Project One néven a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Nem véletlenül volt az akkori díszbemutató (helyszíni tudósítás itt) vendége Lewis Hamilton, a hipersportautó ugyanis annak a
Forma-1-es versenygépnek köszönheti hibrid erőforrását,
amellyel a brit pilóta 2017-ben a harmadik világbajnoki címét szerezte.
Az 1,6 literes V6-os turbómotor a hibrid rendszerrel kiegészítve az összkerékhajtású utcai sportautóban is több mint 1000 lóerőt tud majd leadni. Három éve azt mondták a bemutatón, hogy
a Project One végsebessége 350 km/óra, és 0-200 km/órára 6 másodperc alatt tud felgyorsulni.
Eredetileg 2019-ben kellett volna az első példányokat leszállítani
a szerencsés, kiválasztott vásárlóknak, de a Mercedesnek a fejlesztés során gondjai adódtak azzal, hogy a versenymotor emisszióját az utcai modellekre vonatkozó szabályokhoz igazítsák. Sok munkába telt, amíg elérték, hogy a kötelező részecskeszűrő beépítése ellenére is hozza a motor a beígért hihetetlen teljesítményt. Szintén komoly gondot okozott az AMG mérnökeinek, hogy a versenymotor 5000-es fordulatszámú alapjáratát 1200-ra csökkentsék.
Nemrég a Mercedes sajtóközleményt adott ki arról, hogy elkezdődött a One dinamikus tesztelése, elsőként az autógyár Immendingenben található próbapályáján, ami után
a Nürburgringre mennek, ahol megdöntenék vele az utcai autók 6:44,97-es körrekordját,
amelyet a Lamborghini Aventador tart. Az is cél, hogy a hajtáslánc tökéletesen megbízhatóan működjön hétköznapi használat során is, és, hogy a kocsi 25 kilométert tisztán elektromos hajtással is képes legyen megtenni. Ezzel egyébként Magyarországon már éppen jogosult lenne a zöld rendszám használatára.
A Mercedes-AMG One-ból mindössze 275 darab gyártását tervezik, a
800 millió forintba kerülő
autó összes példányát már rég elkapkodták.