A koronavírus-járvány miatt kevesebb új autót adnak el Magyarországon, illetve külföldről is kevesebb importautó érkezik, emiatt a kiadható rendszámok sem fogynak akkora lendülettel, mint korábban. De
így is az S sorozat közepénél (SL.) tartunk, ha pedig ez kifut, csak a T, V és Z kezdőbetűk adhatók ki utána.
A Magyar Autóklub korábban úgy foglalt állást, hogy a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás a forgalomból véglegesen kivont rendszámok újbóli kiadása lenne. Ettől azonban annyira mereven elzárkóznak jelenleg, hogy a több mint egy évtizede nem használt rendszámokat sem adják ki azoknak, akik egyénileg kiválasztottként 112 ezer forintot fizetnének értük.
Egy hazai fórumban felbukkant elképzelés szerint
az új magyarországi formátum akár három betűből és négy számból is állhatna.
Egy ilyen változtatás esetén valószínűleg a jelenleg használt betűtípuson is módosítani kellene, valahogy így nézhetne ki egy ilyen típusú rendszám.
Egy másik hozzászóló szerint más kombinációkkal ugyan, de a jelenlegi három betűből és három számból (ABC-123) álló rendszert akár a végtelenségig lehetne variálni.
Lehetséges rendszer lehetne például az AB1-23C, az A12-3BC, az 123-ABC vagy az A1B-23C is.
Ebben az esetben a betűtípuson sem kellene változtatni.
Érdekesség, hogy Belgiumban, ahol szintén a magyarhoz hasonló ABC-123 rendszer működött, 2008-ban elfogytak a kiadható rendszámok, és ott megpróbálkoztak a sima fordítással. Ez azonban mindössze két évig működött, 2010-től 1-ABC-123 formátumra tértek át Belgiumban.
Idő mindenesetre még van, a Belügyminisztérium pedig korábban többször is világossá tette, hogy
ez a téma jelenleg nem szerepel az elsődleges, kidolgozandó kérdések között.