Ha többre futja Daciánál, ez a nagycsaládosok tuti tippje – Opel Combo Life teszt

2020.01.17. 12:31

Alaposan felkavarta az új autók piacát a 2019 elején bejelentett nagycsaládos autóvásárlási kedvezmény, amely a SUV-ok mellett a perifériára szoruló egyterűek iránti keresletet is felélénkítette. Ez az új generációs doboz jókor volt jó helyen: 2018 végén debütált, és kiváló ár-érték aránya miatt ésszerű választás, nem véletlenül állnak sorban érte. A PSA-Opel-Toyota ikrek legnépszerűbb változatát, a Combo Life-ot nyúztam két hétig, négy gyerekkel.

Már nagyon vártam a karácsonyt, mert a fa alatt sorakozó becsomagolt dobozok mellett egy különleges ajándékot is kaptam az ünnepekre: hosszabban kipróbálhattam a jövőbeli autónkat. Történt ugyanis, hogy a negyedik gyerek érkezése miatt pont autót keresgéltem, amikor bejelentették a nagycsaládos autóvásárlási támogatást. Ezt kár lenne kihagyni, és magamat bölcsnek gondolva még a július elseji életbe lépés előtt, már május végén megrendeltem az autót.

Idén 110 lovas benzinmotorral a rövid változat 6,05, a hosszabb 6,69 millióról indul, míg az alap dízel 6,28 millió forint listaáron. Ebből jön le a 2,5 milliós állami támogatás és az esetleges kereskedői kedvezmény. Galériához kattintson a képre!Forrás: Origo

Nem könnyű négy gyerek mellé autót választani

Bár sokféle autó jár nálunk teszten, végül befutó típusként a Combo Life-ot úgy rendeltem meg, hogy csak a szalonban ültünk bele a családdal. Hogy miért pont ez lett, arra van néhány érv:

  1. Nagy, bár a képek nem is igazán adják vissza, mennyire. Három gyerekkel sokkal több az opció, de négynél már nem elég a Grand C4, sőt még a Galaxy mérete sem. Ide más kell, ebben pedig a Combo Life kifejezetten erős: kétféle tengelytávval kapható, a hosszabbik (L2 kódjelű) hat személyt teljes kényelemben visz, és emellé tengernyi csomagot is képes elnyelni. Ugyanakkor még pont vállalható városban is: a Transporter vagy a Zafira Life (szintén PSA-származék) már annyival nagyobbak, hogy a feleségem nem tudna stressz nélkül parkolni velük az ovinál vagy a sulinál.
  2. Ha a négyzetméterárat nézem, verhetetlenül olcsó. A hétülésesek között egyedül a Lodgy olcsóbb nála, de a tavaly tesztelt Dacia minden szempontból gyengébb autó. Az enyém benzines lesz, a még mindig kapható Best felszereltséggel (amiben kormány- és ülésfűtés, kétzónás automata klíma, telefontükrözésre is alkalmas multimédia, elöl-hátul radar és tolatókamera is van), néhány plusz életmentő extrával, mint például a három különálló ülés a második sorban, a sötétített üvegek és a pótkerék. Ez így mindenestül megállt hatmillió forintban némi alku után, vagyis 3,5 millió forintot kell nekem fizetnem érte, a többit az állam állja.
  3. A PSA és a Toyota is árulja ugyanezt az autót. A Berlingo, a Rifter, és a Proace City Verso mind ugyanaz az autó, mint a Combo Life, apróbb külső és belső formai eltérésekkel. Azért az Opelt választottam, mert ez volt adott felszereltségnél a legolcsóbb, és feltételezem, hogy 4-5 év múlva ezt lehet majd a legjobban eladni. Hiába francia, a magyarok akkor is az Opel logót nézik majd az orrán. A Toyota ilyen szempontból aduász (sőt, arra 250 000 km garancia is van, ami a többiekre csak 100 000 km / 5 év), de csak 2019 decemberében jelent meg a piacon, és némileg drágább is.
Tisztes családapáknak kifejezetten előnyös ez a forma, más nők még véletlenül sem néznek majd rájukForrás: Origo

Ez volt tehát az elmélet, és akkor jöjjön most a gyakorlat, ami izgalmas, hiszen értelmes ember nyilván nem csinál olyat, mint én, hogy próbakör nélkül költ el sokmilliót új autóra.

Már csak pár hónap, és tényleg megérkezik

Május végén aláírtam a papírokat, és átutaltam 10% foglalót. Az értékesítő beleírta a szerződésbe, hogy 4-6 hónap lehet a várakozás, de szóban megnyugtatott, hogy októberre itt lesz. Októberben decembert ígért, most januárban márciust, szóval az új autó átvétele kissé bizonytalan, én pedig már annyira türelmetlen voltam, hogy elkértem a Combo Life tesztautót az ünnepekre. Milyen jó, hogy közben áthidaló megoldásnak megvettem a használt Lianát!

Mindkét hosszúságot (L1 és L2) lehet 100 ezer forint felárért megnövelt teherbírással rendelniForrás: Origo

A Citroen és a Toyota kompakt egyterűnek, a Peugeot „robosztus kalandornak"', az Opel pedig nyers őszinteséggel családi furgonnak nevezi ugyanazt az autót. Így definiálva bizony az ember gyanúsan méregeti, hiszen ki akar furgonba ülni, ha járhatna divatos SUV-val is? Bár a Combo eddig sem volt német fejlesztés – az előd egy Fiat Doblo, Opel logóval –, a mostani sem látott sokat a német gyökerekből: ez egy Franciaországban megálmodott és Spanyolországban készülő modell, francia motorokkal.

Nem lehet tologatni az üléseket a második sorban. Kellene még pár centi, hogy a gyerekülésben ülő kicsik ne rugdossák a háttámlátForrás: Origo

A nagyobbik verzió 475 centi hosszú (a kisebbik 440), 188 centi magas és tükrökkel együtt 210 cm széles. Szóval jókora, ami főleg mellette állva tűnik fel. A tesók közül talán a Berlingo néz ki a legmenőbben, és az Opel sem igazán csúnya, bár szerelemnek azért nem mondanám a köztünk kialakuló kapcsolatot. Nagyon szerettem, hogy nem teherautós a beltér és az üléspozíció sem, ebből még azok is profitálnak, amik munkanapjaikat az amúgy egyszerűbb haszonjármű-kivitelben töltik.

Panoráma a forgalomra és egy vaskos oszlop

Jó magasan ülök, nagyjából a BMW X7-essel egy emeleten, a kormány személyautós, a váltó is kézre esik, bár letagadhatatlanul franciás a kapcsolási érzet - ennél még a megboldogult Asconánkban is könnyebb volt elsőre eltalálni a fokozatokat. Egyedül a laposan álló pedálok emlékeztetnek arra, hogy azért lelke mélyén ez egy furgon. Meg persze ott a végtelen sok négyzetméternyi durva műanyag is, ám ez engem valójában cseppet sem zavart.

Nem is rossz, bár a műanyagok már ránézésre is keményekForrás: Origo

Amihez nyúlni kell, az többnyire nem vészes felület, a feláras bőr multikormány pedig kifejezetten kellemes és még fűthető is. Az ülésfűtés a szokásos kretén PSA-féle helyről, az ülőlap mellől kapcsolható, és megmagyarázhatatlan okokból indulás után egy percig nem kapcsolható be, sőt nekem olyan is volt, hogy menet közben akartam volna benyomni, de amíg a start-stop miatt leállt a motor piros lámpánál, addig nem engedte bekapcsolni magát.

Vaskos a B-oszlop, és még az ívelt ablakvonal is ki tud takarniForrás: Origo

Bosszantó, az pedig rátesz egy lapáttal, hogy folyton lefele kell pillantgatni, ha az ember a kapcsolót babrálni szeretné. A magas üléspozíció és a viszonylag nagy üvegfelület miatt akár jó is lehetne a kilátás, azonban a megerősített B-oszlop 35 centi széles (lemértem, pontosan ennyi!) így simán kitakar egy kisebb ovis csoportot is. Többé-kevésbé hozzá lehet szokni, de még két hét után is voltak olyan kanyarok, amikor nagyon zavart, hogy nem látok mindent.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Előző
  • 1
  • 2
Következő