Ritka Ikarust kapott a Közlekedési Múzeum, ki nem találná, mire használták

ikarus
Vágólapra másolva!
Egyedi, a hazai kulturális életben is évtizedekig meghatározó Ikarus 260.90 típusú gépjárművet ajándékoz az MTVA a megújuló Közlekedési Múzeum részére.
Vágólapra másolva!

A Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) nagy eszmei értékkel rendelkező Ikarus buszát ajándékozta a megújuló Közlekedési Múzeumnak.

A jármű korábban a Magyar Rádió, valamint az MTVA 2-es rádiós közvetítő gépjárműveként funkcionált,

így a sokak által kedvelt Ikarusok közt is rendkívüli darabnak tekinthető.

Forrás: Közlekedési Múzeum

A busz üzemképes, és esztétikailag is jó állapotban van. Alvázát és felépítményét az Ikarus gyár 1979-ben kifejezetten a Magyar Rádió igényeinek megfelelően alakította ki 260-as szólóbusza alapján. A közkedvelt 260-as típusból története során közel száz kivitel és számos, eltérő alváltozat készült, évtizedekig meghatározó darabja volt a városi tömegközlekedésnek Magyarországon és számos külföldi nagyvárosban is.

A most múzeumba került autóbusz műszaki berendezéseit, a hangstúdiót és speciális kialakítását a Magyar Rádió hangmérnökei tervezték,

és a rádió műszaki szakemberei kivitelezték. Az egyedi járműben egy keverőpult és egy sztereó stúdiómagnó is helyet kapott. A helyszíni hangrögzítés képessége miatt gyakran a Magyar Televízió élő adásainak hangját is biztosította.

Forrás: Közlekedési Múzeum

A közvetítőkocsi gyakran megfordult például a Budapesti Tavaszi Fesztiválon, és számos kulturális rendezvényről tudósított a fővárosból és vidéki helyszínekről is. A Pesti Vigadóból sugárzott Operettgála-közvetítése nemzetközi sikernek bizonyult. A jármű most, az MTVA felajánlásának köszönhetően, feladatai lezárultával a megújuló Közlekedési Múzeum dinamikusan bővülő gyűjteményében maradhat fenn.