Vasszigort vezettek be a magyar autópályákon, ezt senki nem úszhatja meg

2020.02.05. 10:52

A túlsúlyos kamionok már nem állíthatók meg a határon, az utakat fokozottan rongáló járművek azonban fennakadnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tranzitútvonalak mentén létesített ellenőrző pontjain.

A belső schengeni határokon át elsősorban Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra  az Európai Unióban megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek.

A Magyar Közút 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át. 

A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot  vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.

A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja.

Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója a Világgazdaságnak kifejtette, három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében.