Ebben alapvető szerepe van az importált használt autók összetételének:
a tavaly behozott 156 ezer használt személygépkocsi közel 60 százaléka elmúlt tízéves
- áll a Jóautók.hu közleményében.
Az elmúlt hónapokban napvilágra került hírek szerint már megkezdődött az előkészítése annak az intézkedéscsomagnak, amely elősegíti a jobb műszaki és környezetvédelmi jellemzőkkel rendelkező használt és új autók térnyerését. Ennek mielőbbi hatályba léptetése csökkentheti annak kockázatát, hogy a nyugat-európai országok folyamatosan szigorodó szabályozása által szankcionált, erősen szennyező járművek a magyar autópiacon bukkanjanak fel.
A hazai személyautópark két leggyakoribb márkája az Opel (13%) és a Suzuki (11%),
rajtuk kívül Volkswagent (10%), Fordot (8%) és Renault-t (6%) láthatunk leggyakrabban a hazai utakon.
Érdekesség, hogy az utcaképet egészen az ezredfordulóig uraló szocialista autómárkák közül az 1990-ig legyártott Ladák közül még mindig csaknem 20 ezer fut az utakon. Kevéssel tízezer felett van a forgalomban lévő Trabantok száma. Ezer feletti példányszámban további négy márka képviselőivel találkozhatunk ebből az időszakból: Wartburg (5 ezer), Skoda (5 ezer), Polski Fiat (3 ezer) és UAZ (1250 darab).
A hazai személygépjármű-park az előző évekéhez hasonló mértékben, 4,7 százalékkal bővült tavaly, így a forgalomban lévő autók száma meghaladta a 3,8 milliót.