Megfizethető városi autó érkezett Koreából

2020.02.21. 15:00

Nemrég részletes cikkben foglaltuk össze, hogy kihalásra vannak ítélve a miniautók, és a kevés kivétel egyike a Hyundai i10. Nos, a koreai apróság Magyarországra is megérkezett – mutatjuk, mennyiért.

Tetemes, eladott autóként és grammonként 95 eurós bírságra számíthatnak azok a gyártók, amelyek túllépik az átlagosan 95 g/km-es idei széndioxid-kibocsátási értéket, ráadásul az uniós szabályozásnál hátrány éri a kisebb tömegű modellek készítőit. A miniautóknál tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a szűk árrésbe nemigen éri meg emisszócsökkentő praktikákat (például lágy hibrid rendszert beépíteni), ezért sorra hagyják el a gyártók a kategóriát, csak néhány elektromos apróság marad.

Forrás: Hyundai

Dicséretes, hogy a Hyundai nem így tesz, hiszen ha a gyártás teljes nyersanyag- és energiaigényét vagy éppen a valós fogyasztást nézzük, egyáltalán nem rossz az egy tonna körüli benzines törpeautók mérlege, nem is beszélve csekély parkolóhely-igényükről. Az i10 harmadik generációja például csak 3,67 méter hosszú, de a sarkokba tett kerekek miatt hátul is elfogadható helyet kínál, és alapáron ötajtós – ideális lehet a városi gyerekszállítós hétköznapokra (252 literes a csomagtere).

Forrás: Hyundai

Külsejét a kerek LED-es nappali fények mellett feláras kétszínű fényezés teheti jellegzetessé, de csak az N-Line változatot öltöztetik teljes harci díszbe – utóbbit később turbósként 100 lóerővel is meg lehet rendelni. A civil változatok forgalmazása három- vagy négyhengeres szívómotorral kezdődik, a kézi helyett ötfokozatú automataváltót is választhat a vevő. Ahhoz, hogy jól szerepeljen EURO NCAP törésztesztjén, átfogó a biztonsági alapfelszereltsége, többek közt aktív sávtartót, ráfutásgátlót, fáradtságfigyelőt, segélyhívót és távfényasszisztenst is tartalmaz.

Forrás: Hyundai

150 ezer forintért rendelhető a Display audiorendszer 8 colos kijelzővel és telefontükrözéssel, amit további felárért navigációval, tolatókamerával és online szolgáltatásokkal is ki lehet egészíteni. Ahogy a többi Hyundaira, úgy erre is 5 év kilométerkorlátozás nélküli garancia jár, az i10 tulajdonságairól majd tesztvezetés után tudunk beszámolni. Az árlistán szereplő összegeket viszont kiegészítenénk azzal, hogy a márkán belül a kifutó i20-ra is érdemes egy pillantást vetni, a limitált szériákat ugyanis 3,8 millió forinttól kínálják.

Hyundai i10Forrás: Hyundai

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK