A Volvo tulajdonosa, a Geely a hét elején több millió néző előtt, az interneten mutatta be legújabb modelljét, az Icont. A kompakt SUV egy két évvel ezelőtti tanulmányautó szériaváltozata, amely könnyen a legnépszerűbb modellje lehet a márkának, hiszen
már a bemutató előtt több mint 30 ezer megrendelést vettek fel rá Kínában.
Az Icon szögletes formaterve a Geely öt, a világ különböző pontjain lévő dizájnstúdiójának együttműködéséből született meg: a külsőt Kaliforniában, a belsőt Barcelonában tervezték, a végső simításokat pedig Sanghajban végezték el, de részfeladatokat a svédországi és az angliai stúdiók dizájnerei is kaptak.
Azért fordítottak ennyi energiát a dizájnra, mert
az Iconnal debütált a Geely vadonatúj formanyelve,
mostantól a márka többi új modellje is nagyon hasonlóan fog kinézni. Tény, hogy modern, karakteresen minimalista formát sikerült alkotni, de azért egy kis Citroën C5 Aircross és Range Rover Evoque is felfedezhető a vonalakban.
A hátsó lámpákban és a típusjelzésben is elrejtett fektetett 8-as, vagyis
a végtelen szimbóluma az utastérben is visszaköszön
a légbeömlők közepén és a középkonzolon, a váltó és a pohártartók környékén. Egy hatalmas, 10,25 colos érintőképernyő trónol a műszerfal közepén, de természetesen a vezető előtti műszercsoport is digitális.
A koronavírus terjedésére reagálva a Geely rekord gyorsasággal fejlesztette ki az Icon különleges légtisztító berendezését (IAPS), amely N95-ös minősítéssel rendelkezik, vagyis
a 3 mikronnál nagyobb részecskék legalább 95 százalékát képes kiszűrni a levegőből.
A sajtóanyag szerint a nagy hatékonyságú légtisztító rendszer az Icon légkondicionálójával együtt
képes izolálni és eltávolítani az autóba jutó levegőből a baktériumokat és a vírusokat.
Kínában az Icont kizárólag 1,5 literes turbómotorral és hétfokozatú dupla kuplungos automata váltóval lehet megvásárolni. A négyhengeres motor önmagában 177,
a 48 voltos lágy hibrid rendszerrel kiegészítve már 190 lóerőt ad le,
a legnagyobb nyomatéka 255, illetve 300 Nm. A kompakt szabadidő-autó az erősebb hajtáslánccal 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, az átlagfogyasztása mindössze 5,7 liter.
Kínában az Icon alapváltozata
5,1 millió magyar forintnak megfelelő jüanba kerül,
azonban a 360 fokos kamerarendszerrel (öt darab 720p felbontású kamerából áll), bőrülésekkel, fejlett vezetéstámogatással felszerelt hibrid csúcskivitel csak 600 ezer forinttal kerül többe.