Zseniális újítást mutatott a Renault, egyetlen más autó sem tud ilyet

2020.03.03. 11:12

A gombnyomásra átalakítható karosszériás Morphoz tanulmány lehetett volna a Genfi Autószalon sztárja.

A Morphoz 22 colos kerekeken gördül, ami manapság már nem is számít extrém méretnek. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Renault

A Renault Morphoz első látásra egy tipikus tanulmányautó, hiszen minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amit manapság egy efféle koncepcióba beépítenek a nagy gyártók. Elektromos hajtású, magas építésű, az ajtajai egymással szemben nyílnak, nincs B-oszlopa, kamerák helyettesítik a tükreit, van benne 5G-s internet és számtalan színes kijelző, a jobb első ülését pedig a hátsókkal szembe is lehet fordítani.

40 centit képes nyúlni a karosszéria egy trükkös mechanizmus segítségévelForrás: youtube.com/YOUCAR

A Morphoz legzseniálisabb újdonsága azonban a nyújtható karosszéria, ami lehetővé teszi, hogy egyszerre legyen egy kompakt méretű, városban jól irányítható kompakt kocsi, és egy tágas, hosszú távon is kellő kényelmet biztosító utazóautó. City üzemmódban a karosszéria 4,4 méter hosszú, de Travel üzemmódban a speciális, repülőgépek szárnyaiban alkalmazott teleszkópos technológiával az A-oszlopnál és a csomagtartónál megnyújtható, így a teljes hossz 4,8 méterre nő meg.

Tele van a beltér újrafelhasznált anyagokkal, a padlóburkolatot például joghurtos műanyag poharakból készítették. A Morphoz csak 3-as szintű önvezetésre képes, a vezető nem fordíthatja meg az ülésétForrás: Renault

A 40 centis nyújtás fele a tengelytávban jelentkezik, ami azt jelenti, hogy ennyivel nő meg egyetlen gombnyomásra a hátsó utasok lábtere is. Travel módban az orr-rész is enyhén átalakul, a légbeömlő nyílások kisebbek lesznek, hogy javuljon a légellenállás. Akármilyen üzemmódban is legyen a Morphoz, a 2 méteres szélesség és a 1,55 méteres magasság nem változik.

A közeljövő Renault SUV-jai hasonlóan fognak kinézniForrás: Renault

Alapesetben a 40 kWh-s akkumulátor 400 km-es hatótávot tesz lehetővé, de be lehet tenni egy második, 50 kWh-s telepet is, amitől az elektromos szabadidő-autó már 700 km-t tud megtenni két töltés között. Csak az első kerekek hajtottak, a villanymotor teljesítményét nem árulta el a Renault.

Még a szögletes kormánykerékbe is tettek egy 10, 2 colos kijelzőt, pedig amúgy sincs hiány belőlükForrás: Renault

A látványos tanulmányautónak azért a szériaautókhoz is van köze, ugyanis arra a CMF-EV platformra épül, amely az év végén érkező elektromos Renault SUV alapját adja. Vélhetően a Kadjar-méretű szériaautó formája is valami hasonló lesz, bár ennyire extrém dizájnra és nyújthatóságra azért ne számítsunk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK