Az amerikai gyártó idén minden szóba jöhető európai modelljét valamilyen elektromos vagy hibrid hajtással is piacra dobja. És hozza új csúcsmodelljét, a Mustang Mach E-t is, ami nem egy benzinfaló sportkocsi, hanem egy elektromos terepkupé sok lóerővel és nagy hatótávval. Egy különleges rendezvényen beültünk az újdonságba.

Ford Mustang Mach-EForrás: Ford

Némiképp meglepő módon, de kétségtelenül hatásosan indította útjára 2020-as elektromos kampányát a Ford. Az amerikai óriás Londonban jelentette be, hogy Európában felkapcsolja a villanyt. Vagyis ezentúl minden új személyautóhoz választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód. Globális szinten 11 milliárd dollárt fektetnek az elektromos átállásba.  A Ford arra számít, hogy 2022 végére az eladott autónak a felében lesznek hibrid és elektromos hajtásláncok.

2021 vége előtt 18 tagúra növelik a hibrid és tisztán elektromos autók európai kínálatát, ami már idén év végén is 14 modellből áll majdForrás: Ford

A Mustang Mach-E és a Transit E formájában két tisztán elektromos hajtású nagyágyú is érkezik.  Igaz, a furgon csak a kivetítőkön létezett, a Mustang terepkupé azonban olyannyira ott volt, hogy az amperszag az egész sajtóbemutatót áthatotta.

Veszélyes üzem

Idén jelenik meg az európai piacokon, Magyarországon pedig jövőre lesz kapható a Mustang Mach-E. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Ford

A Ford nem csak a helyszínválasztással és a nagyszabású terveinek bejelentésével igyekezett emlékezetes premiert köríteni az általános villamosításnak. Legalább két olyan közjátékot is beiktatott a programba, melyek alatt tényleg elállt az ember lélegzete. Mindkettő a Mustang Mach-E menetdinamikai jellemzőit hivatott kihangsúlyozni, nem is akárhogyan.

Némán gyorsulgatott a mélygarázsban a 337 lóerős, középső Mach-EForrás: Ford

Először is a Hyde Park egyik mélygarázsában rögtönzött gyorsulási pályát alakítottak ki. A kipufogógázzal nem kellett foglalkozni,  és a felszínen amúgy is a doubledeckerek és a London taxik uralták a pályát. Frappáns megoldás, a világ egyik fővárosának közepén megrendezett menetpróba igazán eredeti koncepció és a megvalósítás is remekül sikerült.

A 7 másodperces gyorsulásnál egy Fiesta ST is jobbat tud, de a később érkező GT változat már 2 másodperccel jobb időre lesz képesForrás: Ford

A legnagyobb durranást azonban a teljes gyorsulási élmény szimulációja jelentette, amelynek során a Buckingham Palotától kőhajításnyira, három komplett tengeri konténer egymásba kapcsolásával folyamatosan végezték az emberkísérleteket. Ugyanis aki benyitott, pár pillanattal később egy síneken gördülő versenyautó-ülésben találta magát, és örülhetett, ha a továbbiak nem közvetlenül ebéd után történtek meg vele.

Ebben a hosszú konténerben meg lehetett tapasztalni az igazi gyorsulást egy székbe kötveForrás: Ford

A mintegy 50 méteres vízszintes kilövés a legizmosabb, jövőre érkező Mustang Mach-E GT ülésbe préselő gyorsulását (5 másodperc 0-100 km/órára) demonstrálta. Bár a hangsebességtől messze van (a végsebességet 180 km/órára korlátozzák), mégis ez minden idők egyik legfürgébb Mustangja. Persze villanymotorral és összkerékhajtással könnyebb, mint benzinnel és csak hátul hajtva. Egyébként a kétmotoros Mach-E GT összteljesítménye 465 lóerő, legnagyobb nyomatéka 830 Nm lesz, de sajnos V8-as gurgulázás nélkül.

Mindent a szemnek

Az elnyújtott „motorház", a kupészerű sziluett, az agresszív fényszórók és jellegzetes, háromosztatú hátsó lámpák jelentik a vizuális kapcsot a klasszikus MustanggalForrás: Ford

Jóllehet, a Ford tényleg nagyon nagy lendülettel igyekezett meggyőzni a meghívott médiaarcokat, hogy beszáll a globális elektromos versenybe, a nagy durranást, a Mustang Mach-E-t még nem vezethettük.  Csak utasként lehetett részt venni a menetpróbán, de valamennyi így is átjött abból, hogy mennyire kezes és mégis kényelmes a testes, legkönnyebb állapotában is 2 tonnás újdonság Marylebone városrész szűk utcáiban.

Hatalmas, álló érintőképernyő terpeszkedik középen. Nincs a műszerfalba integrálva, mint a TeslákbanForrás: Ford

Végül is nem rázott a Mach-E a szó átvitt és tényleges értelmében sem, a 4,71 méteres, 3 méter tengelytávú karosszériában  hatalmas fej-, láb- és válltér fogadta a hátra ülőket, amiben nem lesz változás a sorozatgyártás beindulásával sem. Kiderült, hogy két csomagtartó is van, a kocsi orrában ugyanis egy kimosható, 100 literes első csomagteret alakítottak ki. Emellett ott van még a hagyományos, 402 literes hátsó csomagtér is, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető.

A minőség jó, de nem prémium színvonalú. Természetesen az ár semForrás: Ford

Nincs hagyományos kilincs, az ajtók gombnyomásra nyílnak ki, vagy a telefon-kulcs technológia segítségével, ami a Mustang Mach-E-ben mutatkozik be a Fordok között elsőként. Bluetooth használatával a kocsi azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi az elindulást. Ha a telefon akkumulátora lemerülne, a nyitáshoz egy kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.

A cikk folytatódik a következő oldalon. Lapozzon tovább!