A Skoda az első Superbbel vezette be az állakat leejtő méretosztályt a középkategóriába, a második és a harmadik generáció pedig még arra is rálicitált. Hosszított hetes BMW-ket megszégyenítő hátsó traktusával és szerény presztízsével tényleg kiváló állami középvezetői autó, úgy, hogy valójában semmilyen szükséges dolgot nem nélkülöz. Az aktuális, harmadik széria tavaly érett meg a frissítésre, ekkor a csúcs-Skoda is megkapta a kötelező apróbb módosításokat és hangzatos ígéreteket.
Persze a meglepetés a Volkswagen-csoport zárt világában szitokszónak számít, itt mindennek kimértnek, kiszámíthatónak és tervezhetőnek kell lennie. A Skoda az egyik legjobb tanítvány, amely immáron teljesen levetkőzte a másodhegedűs szerepet és – amennyire a németek engedik – saját útját járja.
Ennek megfelelően hideg és technokrata az új Skoda dizájn,
határozott élekkel, a nemrég tesztelt Passaténál jóval agresszívebbre húzott fényszórókkal.
A ráncfelvarrással letisztultabb lett az autó, nagyobb a hűtőrács (már a lámpáig ér), és hátra a csomagtérfedélre jó nagy térközzel felkasírozták a Skoda feliratot. Innen lehet egyébként a legkönnyebben megkülönböztetni az előző modellévtől. Továbbra is egy böhöm ötajtós limuzin, komoly tekintéllyel és mégis kevés pofátlanság-faktorral, amit így egyszerre kevesen tudnak.
Akár elöl, akár hátul foglalunk helyet, egyszerűen szerintem nincs olyan alkat, aki ne férne itt el, és ebbe beleértem Jason Momoát is. Az ergonómia a tökéleteshez közelít, de ez régi hagyomány a márkánál: aki már életében ült VW-csoportos termékben, annak semmit nem kell keresgélnie, én nagyjából 10 másodperc alatt laktam be a vezetőülést. Hátul óriási, jól hozzáférhető és bővíthető gardrób várja a csomagokat,
akiknek netán kevés lenne, kombiként is kérheti a Superbet.
A ráncfelvarrással ide is megérkezett 2020 kötelező extrája, a LED-es hangulatfény. Itt is sokat dob az esti hangulaton az állítható fénycsík, bár kicsit azért szégyellem, hogy engem ilyen filléres kínai vackokkal le lehet venni a lábamról. A műszerfal felárért lehetne teljesen digitális, de itt nem ilyen volt - ez a fehér analóg műszeregység egy kicsit puritán egy ekkora céges limuzinban, dizájn alapján inkább egy Fabiába passzolna, bár ettől még jól használható.
Mostanában egyre több márkánál csak egy odaragasztott tablet a középső képernyő, és ez itt sem néz ki igazán jól, talán ez lóg ki egyedül az összképből.
A Mátrix-LED fényszórók felárasak, de senki ne ezen spóroljon.
Csodálatosan világítanak, nappali világosságot teremtenek, amerre csak járunk, ez az egyik olyan tartozék, amin nagyon lehet érezni a fejlődést: 10 évvel ezelőtt semmilyen bi-xenon nem tudta ennek a felét se.
A Skoda okos megoldásai között vannak erőltetett dolgok is, de akadnak nagyon ötletes elemek: ilyen a kivehető, zseblámpaként is funkcionáló csomagtérvilágítás, a tanksapka mögé rejtett jégkaparó, a Rolls-Royce mintára ajtóélbe rejtett esernyő és a kedvencem: az anyósülés elektromos állítása az ülés bal szélén. Én sokszor ültetek előre is nagyobb gyerekeket, így nagyban megkönnyítette a mindennapi életet.