Lecsapott a vírus a piacra, ki nem találná, melyik Európa új kedvenc autója

2020.03.26. 12:35

Letaszították a trónról az örök kedvenc Volkswagen Golfot, a SUV-ok népszerűsége is nagyot zuhant.

Renault ClioForrás: Renault

Bár az Év Autója versenyben csak negyedik helyen végzett, az értékesítési versenyt viszont megnyerte a Renault Clio tavaly bemutatott ötödik generációja, amelyet már hibridként is meg lehet vásárolni. Februárban, még a vírus széles körű elterjedése előtt a francia kisautóból adták el a legtöbbet Európában, megelőzte a szinte örökös első Volkswagen Golfot is. A német kompaktnál egyébként szintén nemzedékváltás zajlott le nemrég, és az új, nyolcadik generációs kocsik csak nemrég érkeztek meg a kereskedésekbe.

Szoros versenyben győzött a Clio, 24.914 darab fogyott belőle februárban, míg a Golfból 24.735. Előbbiből 4, utóbbiból 21 százalékkal fogyott kevesebb, mint egy éve ilyenkor, ami a modellváltások számlájára is írható. A dobogó harmadik fokára a szintén friss modellnek számító Peugeot 208-as kúszott fel: az Év Autójának megválasztott kisautó hamarabb érkezett, mint az új Clio és a Golf, ezért 7 százalékkal növekedtek az eladásai, 20.963 darabra.

Forrás: JATO Dynamic

Sok meglepetés látható a februári toplistán, például a legjobb ötbe csak kisautók kerültek be, még az öreg Fiat Panda is visszakapaszkodott ide az új lágy hibrid hajtásával, 10 százalékos növekedéssel. De ami még meglepőbb, hogy a top10-be egyetlen szabadidő-autó sem került be, a legjobb közülük a 12. helyen lévő Peugeot 3008-as, aminek 10 százalékkal csökkentek az eladásai. Tavaly az egész évet tekintve még 4. volt a Volkswagen Tiguan, most már csak a 16., a tavalyi 10. Dacia Duster idén februárban már a legjobb 25-be sem fért be.

Összességében a teljes európai újautó-piac 7 százalékkal zsugorodott februárban 1.143.852-ről 1.063.264 darabra. 2015 óta ez a legalacsonyabb eladási szám, akkor 955.113 autó fogyott februárban. Márciusban még nagyobb esésre lehet számítani a koronavírus európai elterjedése és az ellene hozott intézkedések miatt.

Forrás: JATO Dynamic

Az egyetlen dolog, ami bizakodásra adhat okot az, hogy az elektromos és hibrid autók iránti kereslet erőteljesen bővült. Míg tavaly februárban még csak 75.400 ilyen autóra volt igény, idén már 135.500-at adtak el belőlük, ami a teljes piac 13 százaléka. Az elektrifikált kocsik közül 38.700 volt tisztán elektromos hajtású, a maradék rész kétharmadát az „öntöltő" hibridek, az egyharmadát a drága konnektoros hibridek tették ki.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK