Van valami az új BMW-ken, amit tömegek utálnak, ez a gyártó válasza nekik

2020.04.09. 14:13

Véleménye szerint a kettős hűtőmaszk-vesék a villanyautókon is megmaradnak, csak más formában.

Domagoj DukecForrás: BMW

Domagoj Dukec, a BMW márka dizájnigazgatója szerint a márka legjellegzetesebb formajegye, a kettős vese még sokáig megmarad az új modelleken, így a villanyautókon is. A formatervező az Autoblognak beszélt a vese múltbeli és mai szerepéről, a villanyautós alkalmazási lehetőségeiről, és végül a kritizálóknak is visszavágott.

BMW i4 tanulmányautó, két év múlva jön a szériaváltozat, vélhetően hasonló maszkkalForrás: BMW

A BMW autóiról az 1930-as évek óta elmaradhatatlan a két vese alakú hűtőmaszk, Dukec szerint kívülről ez különbözteti meg leginkább a BMW modelljeit a konkurenciától.Több ez, mint egy, a hűtéshez szükséges részlet, ez adja meg az autók személyiségét. Ha visszamegyünk az időben jó sokat, abba a korszakba, amikor a vese hűtőmaszk elindult, akkor azt láthatjuk, hogy ez nagyon különbözött a más gyártók modelljein látható klasszikus hűtőrácstól. Egy Rolls-Royce-on a rács például mindig olyan alakú volt, mint a mögötte található hűtő. A BMW-ken viszont mindig ez volt az autó arca, ezért nem olyan volt a formája, mint a hűtőnek"- mondta az interjúban.

BMW 328Forrás: Retro Mobil

„A 328-asnak függőleges nyílásai voltak. Technikailag a középen történő elválasztás nem volt a leghatékonyabb módszer, de mégis megtettük, mert esztétikailag jó megoldás volt" – beszélt az 1936 és 1940 között gyártott legendás roadsterről.

Az első elektromos BMW SUV-on, az ix3-ason a vesék már egybefolynak középenForrás: BMW

Dukec szerint nem szabad kényszeresen ragaszkodni a kettős vese maszk klasszikus formájához, inkább meg kell találni azt a megoldást, ami illik az új autók egyéni karakteréhez. A villanyautóknak is szüksége van hűtésre, de nem feltétlenül az autó orrán, ezért ezeken a vese hűtőmaszk már inkább dizájnelem lesz, mint funkcióval rendelkező nyílás.

Kémfotón az új 4-es kupé orraForrás: Carscoops

Dukec merész, újító hozzáállása már eddig is megosztó formájú autókhoz vezetett, elég csak a ráncfelvarrás utáni 7-esre, az X7-esre, vagy legutóbb a 4-es kupé és az i4-es koncepciókra gondolni. Bár mind a négy modell fogadtatása vegyes volt, mégis az utóbbiak verték ki a legjobban a biztosítékot a márka rajongótáboránál, mert ezeken a maszk a földig ér.

Az új M3-as is lógó orrot kapForrás: Carscoop

Dukec azoknak is üzent, akik szerint a márka legújabb hűtőmaszkjai túlságosan nagyra nőttek: „A múltban néhányan azért kritizáltak minket, mert nem voltunk olyan magabiztosak, mint más márkák, amelyekre akkor sem panaszkodott senki, ha olyan hűtőmaszkokkal rukkoltak elő, amik az autó egész szélességén végignyúltak jobbról balra. Mindenki, aki szereti a BMW-ket, hozzá fog szokni az új vesékhez. Azok, akik panaszkodnak, gyakran nem is a BMW ügyfelei."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK