Bemutatták az egyik legszebb új japán autót, de van vele egy bökkenő

Lexus IS
Vágólapra másolva!
Az új Lexus IS-től azt remélik a japánok, hogy a frissítés után méltó vetélytársa lesz a 3-as BMW-nek.
Vágólapra másolva!
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

A Lexus lerántotta a leplet a 2021-es modellévű IS-ről.

Nem teljesen új modellről van szó,

hanem a 2013-as régi átdolgozott változatáról, amire az a magyarázat, hogy a következő IS generáció (amit a Mazdával közösen fejlesztenek ki teljesen új alapokra), még évekre van a bemutatótól. Addig a régi IS már nem húzva volna ki, ezért most egy frissítéssel próbálják fenntartani az érdeklődést iránta.

Akár teljesen újnak is hihetnénk

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

Alapos munkát végeztek a japán mérnökök a frissítéskor,

szokatlan módon minden karosszériaelemét lecserélték.

Az új dizájnt az egy kategóriával nagyobb, fronthajtású ES ihlette, annak ellenére, hogy a kistestvér természetesen maradt alapból hátsókerék-meghajtású (az erősebb motorokhoz kérhető összkerékhajtás is).

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

Belül kevésbé markánsak a változások, itt látszik leginkább, hogy már egy hétéves technikával van dolgunk. Azért a műszerfal két szélén a szögletes légbeömlőket kerekre cserélték, és nagyobb lett az infotainment rendszer kijelzője is, mostantól 10,3 colos. Sajnos

a nehézkesen kezelhető tapipados vezérlés megmaradt,

de a menürendszert már a képernyőn keresztül is el lehet érni, ugyanis az utóbbi érintésre érzékeny lett, és emiatt közelebb is helyezték a vezetőhöz.

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

Az Apple Carplay, az Android Auto és az Amazon Alexa integráció már alapáron jár. A Mark Levinson hifi is javult, az új rendszer 17 hangszóróval rendelkezik, a teljesítménye 1800 wattra nőtt. Kifejlesztettek egy kiterjesztett valóságot használó okostelefonos alkalmazást, amelynek segítségével sokféle formában lehet kapcsolatot létesíteni a távolból a Lexusszal, sőt, egy virtuális pályán akár vezethetjük is.

Nem hibrid: 311 lóerő csavarja a hátsó kerekeket

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

A motorok ugyanazok maradtak,

mint a régi, amerikai piacos IS-ekben. Ez azt jelenti, hogy az IS 200-ben egy kétliteres, 241 lóerős turbós négyhengeres, az IS 300-ban egy 260 lóerős, 3,5 literes szívó V6-os, az IS 350-ben ugyanez a V6-os 311 lóerővel teljesít szolgálatot (Magyarországon már csak a 2,5 literes, négyhengeres hibridet forgalmazzák IS 300h néven, de az a tengerentúlon nem létezik). A hátsókerekes modellekben nyolcfokozatú, az összkerekesekben hatfokozatú automata váltó osztja be a motor erejét.

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

Nagy figyelmet fordítottak az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű sportosabbra hangolására:

csökkentették a rugózatlan tömegeket

(könnyebbek lettek a rugók, a kanyarstabilizátorok, a kerékagyak és a lengőkarok), és új, kényelmesebb futást garantáló lengéscsillapítókat is kifejlesztettek, ráadásul elöl 45, hátul 50 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot. Élénkebbre hangolták az elektromos szervokormányt, a karosszériát pedig merevebbé tették, ami nem csak az úttartás javulását, de a zaj, vibráció és nyersesség (NVH) csökkenését is magával hozta.

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

A Lexus szerint a saját limuzinjai között továbbra is az IS lesz a mérce az úttartásban, vezetési élményben. Ez főleg a dinamikus vezetési csomaggal ellátott, hátsókerekes példányokra lehet igaz, melyek felszereltsége tartalmazza az adaptív lengéscsillapítást, a Torsen-rendszerű önzáró differenciálművet és a 19 colos, kovácsolt BBS felniket is.

Mi sajnos nem kapunk belőle

Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS
Lexus IS

Sajnos jó esély van rá, hogy az alaposan ráncba szedett, sportosabbá varázsolt új IS nem jut el a magyar vásárlókhoz.

Jelenleg a Lexus csak Észak-Amerikában, Ausztráliában és Ázsiában tervezi forgalmazni.

Európában azért nem, mert itt a nagyobb ES-ből tavaly kétszer annyit adtak el, mint a régi IS-ből, ráadásul 10-ből 8 eladott Lexus amúgy is a SUV-ok közül kerül ki.