Az új Lexus IS-től azt remélik a japánok, hogy a frissítés után méltó vetélytársa lesz a 3-as BMW-nek.

Látványos az új, szélesebb predator hűtőmaszk, amely az F-Sport modelleken egyedi, hálós mintázatot kap. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Lexus

A Lexus lerántotta a leplet a 2021-es modellévű IS-ről. Nem teljesen új modellről van szó, hanem a 2013-as régi átdolgozott változatáról, amire az a magyarázat, hogy a következő IS generáció (amit a Mazdával közösen fejlesztenek ki teljesen új alapokra), még évekre van a bemutatótól. Addig a régi IS már nem húzva volna ki, ezért most egy frissítéssel próbálják fenntartani az érdeklődést iránta.

Akár teljesen újnak is hihetnénk

Dupla kipufogó, szpojler és diffúzor teszi teljessé az F-Sport optikai tuningjátForrás: Lexus

Alapos munkát végeztek a japán mérnökök a frissítéskor, szokatlan módon minden karosszériaelemét lecserélték. Az új dizájnt az egy kategóriával nagyobb, fronthajtású ES ihlette, annak ellenére, hogy a kistestvér természetesen maradt alapból hátsókerék-meghajtású (az erősebb motorokhoz kérhető összkerékhajtás is). 

A pipa alakú nappali fény beköltözött a fényszoró burája alá, így már nem olyan kusza az IS tekinteteForrás: Lexus

Belül kevésbé markánsak a változások, itt látszik leginkább, hogy már egy hétéves technikával van dolgunk. Azért a műszerfal két szélén a szögletes légbeömlőket kerekre cserélték, és nagyobb lett az infotainment rendszer kijelzője is, mostantól 10,3 colos. Sajnos a nehézkesen kezelhető tapipados vezérlés megmaradt, de a menürendszert már a képernyőn keresztül is el lehet érni, ugyanis az utóbbi érintésre érzékeny lett, és emiatt közelebb is helyezték a vezetőhöz.

Belül alig változott valami, persze a központi képernyő nagyobb lettForrás: Lexus

Az Apple Carplay, az Android Auto és az Amazon Alexa integráció már alapáron jár. A Mark Levinson hifi is javult, az új rendszer 17 hangszóróval rendelkezik, a teljesítménye 1800 wattra nőtt. Kifejlesztettek egy kiterjesztett valóságot használó okostelefonos alkalmazást, amelynek segítségével sokféle formában lehet kapcsolatot létesíteni a távolból a Lexusszal, sőt, egy virtuális pályán akár vezethetjük is.

Nem hibrid: 311 lóerő csavarja a hátsó kerekeket

A kétliteres turbós, a 3,5 literes V6-os szívóForrás: Lexus

A motorok ugyanazok maradtak, mint a régi, amerikai piacos IS-ekben. Ez azt jelenti, hogy az IS 200-ben egy kétliteres, 241 lóerős turbós négyhengeres, az IS 300-ban egy 260 lóerős, 3,5 literes szívó V6-os, az IS 350-ben ugyanez a V6-os 311 lóerővel teljesít szolgálatot (Magyarországon már csak a 2,5 literes, négyhengeres hibridet forgalmazzák IS 300h néven, de az a tengerentúlon nem létezik). A hátsókerekes modellekben nyolcfokozatú, az összkerekesekben hatfokozatú automata váltó osztja be a motor erejét.

Sokat dolgoztak a futóművön, hogy javuljon a vezetési élményForrás: Lexus

Nagy figyelmet fordítottak az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű sportosabbra hangolására: csökkentették a rugózatlan tömegeket (könnyebbek lettek a rugók, a kanyarstabilizátorok, a kerékagyak és a lengőkarok), és új, kényelmesebb futást garantáló lengéscsillapítókat is kifejlesztettek, ráadásul elöl 45, hátul 50 mm-rel kiszélesítették a nyomtávot. Élénkebbre hangolták az elektromos szervokormányt, a karosszériát pedig merevebbé tették, ami nem csak az úttartás javulását, de a zaj, vibráció és nyersesség (NVH) csökkenését is magával hozta.

A hossza és a szélessége is 3-3 centit bővült, emellett fél centivel magasabb is lettForrás: Lexus

A Lexus szerint a saját limuzinjai között továbbra is az IS lesz a mérce az úttartásban, vezetési élményben. Ez főleg a dinamikus vezetési csomaggal ellátott, hátsókerekes példányokra lehet igaz, melyek felszereltsége tartalmazza az adaptív lengéscsillapítást, a Torsen-rendszerű önzáró differenciálművet és a 19 colos, kovácsolt BBS felniket is.

Mi sajnos nem kapunk belőle

LED csík köti össze a hátsó lámpákatForrás: Lexus

Sajnos jó esély van rá, hogy az alaposan ráncba szedett, sportosabbá varázsolt új IS nem jut el a magyar vásárlókhoz. Jelenleg a Lexus csak Észak-Amerikában, Ausztráliában és Ázsiában tervezi forgalmazni. Európában azért nem, mert itt a nagyobb ES-ből tavaly kétszer annyit adtak el, mint a régi IS-ből, ráadásul 10-ből 8 eladott Lexus amúgy is a SUV-ok közül kerül ki.