Type R-nek látszik, pedig csak ezres motor hajtja - Honda Civic 1.0 CVT teszt

Honda Civic
Vágólapra másolva!
A Honda Civic nemcsak az egyik legtágasabb, hanem az egyik a legsportosabb kompakt autó a mai mezőnyben, meglepetésre még a legkisebb motorral is jól megy. Most kapott egy modellfrissítést, de a különbségeket nagyítóval kell keresni.
Vágólapra másolva!
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

A Honda Civic már sok minden volt: a 80-as, 90-es években lapos, pörgős motorú szamuráj, a 2000-es évek elején bálnának csúfolt, magas egyterű-szerűség, 2005-2015-ig meg űrhajóként elhíresült, formabontó kompakt. Nekem az összes generáció közül talán mostani, 2016-ban érkezett tizedik tetszik a legjobban, főleg az előző, kissé félresikerült előd után szembeötlő a fejlődés dizájn szempontból.

Megvadított külső

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Azért lehetett laposabb az új karosszéria, mert a benzintankot már nem az első utasülés, hanem a hátsó pad alá építették be. Így a zseniális, felhajtható „mágikus hátsó ülésekről", vagyis a magas tárgyak szállításáról le kellett mondani, cserébe nagyobb lábteret alakítottak ki a hátsó utasoknak, rendbejöttek a karosszéria arányai, és a súlypont is lejjebb került (14 mm-rel).

Nem kicsi a Civic, 4,52 méter hosszú,

osztályában csak az Octavia nagyobb nála (15 centivel), bár a cseh kocsit sokan éppen ezért nem is a kompaktok közé, hanem a középkategóriába sorolják.

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Látványos a tesztautón lévő, 300 ezer forintba kerülő Sport Line csomag, az első benyomásom az volt, hogy miatta ez a Civic optikailag közelebb van a 320 lovas Type-R-hez, mint a mezei változatokhoz.

Persze a vad kinézethez nem társul automatikusan tengernyi lóerő

(az elrejtett kipufogó utal az egyliteres motorra), de ezt a legtöbb utcai bámészkodó nem sejti. Mert bámulni lehet: mindenhol van rajta mit nézni, tele van izgalmas élekkel, letörésekkel, szoknyákkal, szárnyakkal, igazi és kamu rácsokkal, ráadásul igen széles, 235-ös gumikon gördül. Biztos van, akinek ennyi optikai tuning túlzás, én még gondolkodom, hogy melyik oldalra álljak.

Csak egy konkurens tágasabb nála

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

A tekintélyes méretű karosszériának és tengelytávnak köszönhetően több a hely a második sorban, mint az Octaviát leszámítva bármelyik alsó-középkategóriás ferdehátúban, ami önmagában ok lehet a vásárlásra.

Szintén dobogós a mai mezőnyben a csomagtartó

a maga 414 literes méretével, igaz, pótkerék felárért sincs, a helyén viszont egy 64 literes rekesz várja a további cuccokat, és az oldalra felcsévélhető kalaptartó is ügyes.

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Nem beülni, hanem leülni kell a Civic esetében,

az üléspozíció 3,5 centivel van mélyebben,

mint az előző, Michelisz-féle generációban. Én nem igazán élveztem, hogy még egy puntós is magasabban ült mint én, de tudom, hogy sokan kifejezetten ezt a sportos vezetői pozíciót keresik egy Hondában. Aki le akar tekinteni a forgalomra, vagy fájós a dereka, jobban jár egy CR-V-vel.

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Akkorát nem üvöltöttem a műszerfal láttán, mint amikor 2005-ben beültem az első űrhajó Civic-be (már 15 éve - atyaég!), de azért kellemesen bizsergető a belső, és maradt benne némi Star Trek hangulat is. Eszembe jut a tavalyi Frankfurti Autószalon, ahol a Honda e-ben a fejlesztőmérnök megmutatta, hogy a saját kis Nintendóját rá lehet egy mozdulattal kötni a képernyőre, és már mehet is a Mario Land 3. Az ő keze benne lehetett a Civic-ben is, mert bár nincs két óriásmonitor, de

ebben is van HDMI csatlakozó,

amelynek segítségével nemcsak a játékkonzolt, de a laptop képét is fel lehet küldeni az egyetlen képernyőre.

Az érintőképernyő továbbra is csalódás

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Első osztályú a minőség mindenütt, de a Honda hagyományosan gyatra, Android-alapú, gyenge grafikájú fedélzeti menürendszere sajnos a modellfrissítés után is megmaradt. Pedig próbálkoznak a japánok, például a ráncfelvarrás előtt még a légbefújás erősségét és a hangerőt is a menüben kellett állítani, és az érintőképernyőhöz még nem tartoztak közvetlen funkciógombok, ami most nagyban javítja a használhatóságot. Működik a képernyőtükrözés is, gyorsan ki lehet rakni az Android Autót vagy az Apple Carplay-t.

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Az egyébként viszonylag logikus kezelőfelületbe becsúszott egy érthetetlen malőr: fizikai gombokkal csak a szellőzés erősségét, a hőfokot és a belsőlevegő-keringetést lehet állítani,

minden máshoz a CLIMATE feliratú gombot kell megnyomni, majd utána a menüben matatani,

amihez persze oda is kell nézni. Ez a gomb simán lehetett volna harmadekkora és akkor még elfért volna a AC kapcsoló és a befújás helyének állítása is. A gázpedál és a hangerő mellett ezeket nyomkodná az ember a leggyakrabban, így az egész teszthéten idegesített a dolog.

Ezer köbcentivel sem lomha

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic

Egyliteres, háromhengeres motor egy sportosnak szánt kocsiban.

Kissé lelombozóan hangzik, még úgy is, hogy 126 lóerős

(a modellfrissítésnél elveszett 3 lóerő). Az előítéletemet a saját új, 1,2-es Opel Combóm alapozta meg, de próbáltam már a Ford, a Renault vagy Volkswagen modern kis turbómotorjait is, és egyik sem győzött meg igazán. Varrógéphang, rezgések a kormányon és persze az élvezetes gyorsulás hiánya mind olyan tényezők, amelyekkel kényszerűségből él együtt az ember, mert manapság ilyen motorokkal lehet a környezetvédelmi normákat teljesíteni (legalábbis papíron és a laborban).

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a Civic-et!