Rég láttunk ilyen bátor Opelt, ez lehet Európa új slágere

Opel Mokka
Vágólapra másolva!
Az Opelektől eddig megszokottól teljesen eltérő formatervvel érkezik a Mokka második generációja, a belsejét pedig kijelzők uralják. Elektromos változata mellett a benzin- és dízelmotorok is részei maradnak a kínálatnak, valamennyi a PSA-tól megörökölt technikát kapja. Részleteiben is bemutatjuk az új kisméretű SUV-ot, amely a Vitara és társai egyre népszerűbb kategóriájába érkezik.
Vágólapra másolva!
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Bemutatkozott az új Opel Mokka, amely a Chevrolet-fejlesztésű Mokka X-et váltja a rüsselsheimi gyártó palettáján. Ahogy a nemrég bemutatott Corsánál, úgy a kis szabadidő-autónak számító Mokka esetében is

az Opel francia tulajdonosának, a PSA konszernnek a polcairól válogatták az alkatrészeket

a fejlesztési költségek alacsonyan tartása érdekében. A franciák CMP padlólemezére épülő új Mokka akár 120 kilóval is könnyebb lehet elődjénél, miközben a karosszéria torziós merevsége 30 százalékkal javult.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Legalább a dizájn színtiszta német fejlesztés eredménye, az új Mokka ráadásul nem a jelenlegi Opel-márkaarculatba illeszkedik be, hanem a következő formanyelv első képviselőjét tisztelhetjük benne.

Vizornak, azaz napellenzőnek vagy rostélynak hívják az új arcot,

amely az új Mokka után más Opeleken is fel fog bukkanni.

A kis SUV orr-részét egy bukósisakhoz hasonlítja a gyári sajtóközlemény, ugyanis itt ugyanúgy egy panelbe illesztették a fényszórókat, a hűtőmaszkot és az emblémát, mint ahogy egy sisakrostély mögött látható a motoros arca. Ez lesz az első kis szabadidő-autó a piacon, amit vakításmentes, a fénykévéből a többi autós kitakaró adaptív mátrix LED fényszórókkal is meg lehet majd rendelni.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Az orron kívül még számtalan érdekes részletet lehet felfedezni a karosszérián, elég csak a feketére fújt motorháztetőre és tetőre, a krómcsíkkal díszített, íves C-oszlopra, vagy a fényezetlen műanyag védőelemekre gondolni. A LED-es hátsó lámpák formája rímel az elöl lévő nappali fényekére.

A régi Mokkához képest úgy tudták 12 centiméterrel csökkenteni a karosszéria hosszát (415-re), hogy a szélesség és

a tengelytáv még nőtt is,

igaz csak 1, illetve 0,2 centivel. De ezt vélhetően az jelenti, hogy az utastér akkora lehet, mint korábban. Igaz, a rövidebb hátsó túlnyúlás miatt a csomagtartó kisebb lett, de csak 6 literrel, így most 350 literes.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Legalább annyira forradalmi a belső dizájn, mint a külső. Mercedes-mintára két széles, egybefüggő képernyő (műszerfalé 12 colos) fogadja a vezetőt, amelyet letisztult, sallangmentes kialakítása miatt Pure Panelnek hív az Opel.

A 7 vagy 10 colos központi érintőképernyő a vezető felé fordul,

míg a szellőzők a háttérbe szorulnak. Szerencsére a testvérmodell Peugeot 2008-astól eltérően a klímaberendezést fizikai gombokkal, és nem az érintőképernyőn keresztül kell vezérelni.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Szintén letisztult a középkonzol dizájnja: az elektromos kéziféknek és az - automata váltó esetén - új

elektromos előválasztó karnak

köszönhetően nem zavarják fölösleges elemek az összképet. Természetesen van hangvezérlés, Android Auto, Apple Carplay és internetkapcsolat (OpelConnect) is, utóbbi segítségével a navigáció élő adatokat is felhasználhat az útvonaltervezéshez.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

Már rögtön a piaci bevezetéstől kezdve elektromos autóként is kapható lesz az új Mokka. A Peugeot e-2008-ból származó hajtáslánc teljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 260 newtonméter. A vezető igénye és hangulata szerint választhat Normál, Eco és Sport mód között, a 136 lóerőt csak az utóbbinál tudja a motor. Elektronikusan korlátozták 150 km/órára a végsebességet, hogy kíméljék az akkumulátort, és meghosszabbítsák a hatótávot.

Normál módban a Mokka‑e

akár 322 kilométert is megtehet egy töltéssel

a WLTP-ciklus szerint, ráadásul Eco módban tovább növelhető a hatótáv. 100 kW-os egyenáramú villámtöltőnél fél óra alatt tölthető fel az 50 kWh-s akku 0-ról 80 százalékra. A villámtöltőkön túl az új Mokka-e használható lesz a váltakozó áramú áramforrások minden típusával, legyen az fali töltő, töltőoszlop, vagy háztartási konnektor.

Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka
Opel Mokka

A második Mokka-generáció 2020 őszétől lesz megrendelhető, és 2021 elején szállítják le az első példányokat. Természetesen az elektromos hajtás mellett

kapható lesz szintén PSA-eredetű 1,5 literes dízel- és 1,2 literes turbós benzinmotorokkal is,

a teljesítményskála várhatóan 100-155 lóerőig tart majd.