Sok fontos változást hoz az utóbbi évek legjobban várt BMW-je

BMW M3
Vágólapra másolva!
Az M3 népes rajongótábora nem biztos, hogy örülni fog ezeknek a híreknek, bár a megnövelt motorerő meg fogja nyugtatni őket.
Vágólapra másolva!
Állítólag sokat nőtt az első tengely tapadása, ami a 275 mm-es első gumiknak és az új futóműnek köszönhető Forrás: BMW

Kezdjük a rossz hírekkel. Mivel a normál 3-as is

nagyot, 8 centit nőtt a modellváltással,

az új M3 is nagyjából ennyivel lesz hosszabb lesz elődjénél, de a szélesebb gumik és a nagyobb nyomtáv miatt szélesebb is lesz, ami megnehezíti majd a parkolást és a manőverezést.

Állítólag sokkal szebben szólnak a kipufogók, mint eddig Forrás: BMW

A több mint 4,7 méteres M3-as már az egyszerűbb, hátsókerék-meghajtású verziókban is 1610 kilót nyom, az összkerekes, automata váltós Competitionnél erre még érdemes kb. 150 kilót rászámolni. Pedig a régi nemzedék automata váltóval is megállt 1560 kilónál.

Nagy kérdés, hogy az M3 is megkapja-e a nagy veséket. Az M4 biztosan Forrás: BMW

Bár a gyári fotók erősen álcázott autókról készültek a Sachsenringen, állítólag az M3 és az M4 is megkapja a nemrég a 4-es kupén bevezetett hatalmas hűtőrács-veséket, amely eddig nem igazán nyerte el a rajongók tetszését.

Viszlát, dupla kuplung!

A régi hétfokozatú dupla kuplungos DCT váltó helyett a hagyományos nyolcfokozatú ZF automatát (Steptronic) fogják beépíteni, amely nem olyan gyors és direkt, bár nekünk az M5-ösben egyáltalán nem okozott csalódást, és az eggyel több fokozata miatt a fogyasztást is mérsékli.

Akik már vezették, állítják, hogy a hatfokozatú kézi váltó az autó legrosszabb része: puhán és pontatlanul kapcsolható Forrás: BMW

Ez lesz az első az M3-as öt generációja közül, amelyet

már összkerék-meghajtással is meg lehet venni,

mégpedig az erősebb Competition változatban. Az M5-ösből ismert speciális, M xDrive hajtás saját vezérlő számítógéppel rendelkezik, amely egyben az adaptív futómű és az elektronikusan vezérelt M aktív önzáró differenciálmű irányítását is végzi.

Az új, álcázott M4 a régi mellett. Hosszabb, szélesebb és nehezebb lett, de gyorsabb is Forrás: BMW

Lesz lehetősége a bátor sofőrnek hátsókerék-meghajtásra váltani,

ha keresztben szeretne autózni, vagy csak gumit füstölne. Persze a sorhatos turbómotor olyan erős, hogy driftelni a többféle 4WD üzemmódban is lehet, csak be lehet állítani, hogy több nyomaték jusson a hátsó tengelyre.

Erősebb lett

Akár 510 lóerőt is kihoz 3 literből a BMW. Ennél csak az új Maserati MC20 szupersportkocsi háromliterese erősebb, az olasz V6-os 624 lóerős Forrás: BMW

Végre azt is elárulta a BMW, hogy milyen lesz az új motorja és hajtáslánc. Az új, S58 jelzésű háromliteres biturbó motor a korábbi

431 helyett már 480 lóerőt ad le a sima M3-asban, a Competitionben pedig 450 helyett 510-et.

Véget ér tehát teljesítménybeli lemaradás a Mercedes-AMG C 63-mal szemben, ami azért nagy szó, mert a stuttgarti kocsit 25 százalékkal nagyobb motor hajtja. Csak a nyomatékban marad erősebb a Mercedes, ugyanis 700 Nm-t ad le az S verzióban, míg a BMW „csak" 650-et, függetlenül attól, hogy a simáról vagy a Competitionről van-e szó.

Szénszálas féket is lehet rendelni felárért, az első gumik is 275 mm szélesek Forrás: BMW

Az új M3/M4 család világpremierjét szeptember közepére tervezik (az M3 a szedán, az M4 a laposabb, kétajtós kupé),

az értékesítés év végén kezdődik.

Jövőre érkezik az M4 kabrió és az új, negyedik karosszériaváltozat, az M4 Gran Coupé nevű lapos négyajtós. Kombi ezúttal sem lesz.