Megújult Európa kedvenc SUV-ja, meglepő motorokat kapott

Volkswagen Tiguan
Vágólapra másolva!
A Volkswagen Tiguan második generációja ráncfelvarráson esett át, amely a motorválasztékot is megváltoztatta. A német szabadidő-autó kapott egy potens sportváltozatot és egy zöld rendszámos hibridet is.
Vágólapra másolva!
Forrás: Volkswagen

A Volkswagen Tiguan évek óta a legnagyobb darabszámban eladott SUV Európában, az első generáció 2007-es bemutatása óta már több mint 6 millió kelt el belőle a kontinensen. Tavaly 900 ezret gyártottak belőle a világon, amivel

a Volkswagen-konszern legnépszerűbb autójának számított.

Európában az eladási lista 5. helyét szerezte meg 224 890 eladott példánnyal, csak a Ford Fiesta, a Renault Clio és a Volkswagen Golf tudott elé kerülni.

Forrás: Volkswagen

A Tiguan második generációja

már négy éve a piacon van, ezért megérett a frissítésre.

Kívülről csak apróságok változtak, a LED fényszóró és hátsó lámpa például már alapáron jár, de felárért adaptív mátrix LED fényszóró is rendelhető lett. Változtak a lökhárítók is, az új, krómozott hűtőrács a Golf VIII-ast, valamint a nagy Touareget idézi.

Forrás: Volkswagen

A belső térben a Volkswagen legújabb generációs infotainment rendszere és a korábbinál nagyobb érintőképernyő jelenti az újdonságot. Felárert meg lehet rendelni a Golfban megjelent új, digitális klíma vezérlőpanelt, amelyen fizikai gombok helyett érintésre érzékeny csúszkákkal lehet a hőmérsékletet és a befúvás erősségét állítani. Már olyan kormánykereket is lehet választani, amelyen fizikai gombok helyett szintén kapacitív érzékelők és csúszkák kaptak helyet.

Forrás: Volkswagen

A We Connect nevű rendszer élő adatokat biztosít a navigációnak és számtalan szolgáltatást lehet igénybe venni vele különböző netes alkalmazások segítségével. A középkonzolra kerül két megvilágított USB-C port, és a hangulatvilágítás is többszínűre változott.

Az új klímapanelen nincsenek eltekerhető gombok Forrás: Volkswagen

Alaposan megváltozott a motorkínálat is, például már a Tiguanhoz is rendelhető a más Volkswagenekből jól ismert, GTE jelzésű konnektoros hibrid hajtáslánc. Az 1,4-es benzinmotor és a DSG-váltó házába integrált villanymotor kettőse 245 lóerőt ad le, a kocsi egy töltéssel

akár 50 km-t is megtehet elektromos üzemben,

a végsebessége ilyenkor elérheti a 130 km/órát.

Már konnektoros hibrid is van Forrás: Volkswagen

A kétliteres dízelmotorral szerelt Tiguanok kipufogógázából már két SCR katalizátor vonja ki a nitrogén-oxidot (80 százalékkal többet, mint eddig), de ennél sokkal érdekesebb, hogy

megjelent egy igazi, kemény sportváltozat is a választékban.

Ugyanaz a EA888 jelzésű kétliteres, 320 lóerős benzines turbómotor dolgozik a Tiguan R-ben, mint a múlt héten bemutatott frissített Arteonban, de több információt még nem árult el róla a Volkswagen.

Akrapovic kipufogó is rendelhető a 10 mm-rel ültetett, 320 lóerős Tiguan R-hez Forrás: Volkswagen

A legerősebb modellváltozatot csak adaptív sportfutóművel és hétfokozatú DSG váltóval lehet megvenni. Széria a továbbfejlesztett 4Motion rendszer is hozzá, a haldexes összkerékhajtás szabadon tudja variálni a nyomatékot nem csak az első és a hátsó tengely, de már a két hátsó kerék között is, ami valószínűleg nagyban javítja az agilitást és növeli a kanyarsebességet.