Meg fog lepődni, hogy melyik a világ legértékesebb autómárkája

autó autópiac BMW
New cars of German car maker BMW are parked ready for shipping at the car terminal of the port of Bremerhaven, northwestern Germany, on October 2, 2015. New car registrations in Germany, a key measure of demand in one of the most important sectors of Europe's top economy, rose in September, data showed, amid fears the Volkswagen pollution-cheating scandal could weigh on sales in the sector. AFP PHOTO / DPA / INGO WAGNER +++ GERMANY OUT +++
Vágólapra másolva!
Idén tizenötödik alkalommal állította össze a világ legértékesebb márkáinak rangsorát, a BrandZ Top 100 listát a Kantar Millward Brown piacelemző szervezet.
Vágólapra másolva!

A BrandZ Top 100 listán szereplő márkák hat százalékkal növelték összértéküket 2019-hez képest. Ez a 277 milliárd dolláros gyarapodás elegendő volt ahhoz, hogy a világ száz legértékesebb vállalatának az értéke együttesen megközelítse az ötbillió dollárt.

Az autóipar, amelynek súlya már tavaly is gyengült a globális gazdaságon belül, tovább veszített jelentőségéből. A járvány a közlekedési és beruházási kedv csökkenése, illetve az ebből adódó gyártásbeszüntetések miatt különösen kedvezőtlen hatást gyakorolt a szegmensre.

A tíz legértékesebb autómárka jelenleg 130 milliárd dollárt ér.

Közülük csak hárman olyan nagyok és jelentősek, hogy felkerülhettek a Top 100-as listára:

a Toyota a 48., a Mercedes-Benz az 56., a BMW pedig a 61. helyen.

A trió tagjai közül arányaiban a Toyota veszítette a legkevesebbet.

Az első oszlopban a márka 2020-as értéke (millió dollárban), a másodikban a 2019-es érték, a harmadikban pedig a változás mértéke

Növekedésre egyedül a Tesla volt képes, amely jelenleg már a világ negyedik legértékesebb autómárkája. A Tesla értéke ráadásul jelentősen, tavalyhoz képest 22 százalékkal nőtt.

(Forrás: Smarter Media)