Zseniális BMW-t készített egy magyar formatervező

BMW 1602
Vágólapra másolva!
Obendorfer Dávid ezúttal az 1972-ben mindössze két példányban készített elektromos 1602-es modern változatával rukkolt elő. Aligha tudtak volna jobbat rajzolni a BMW müncheni formatervező központjában, de kérdéses, lesz-e a történetnek folytatása.
Vágólapra másolva!
Mennyivel jobban néz ki ez a hosszúkás vese maszk, mint az új 4-es BMW-n látható Forrás: Obendorfer Dávid

A főállásban Riva jachtok tervezésével foglalkozó, Olaszországban élő Obendorfer Dávid a retróautók specialistája. Számos klasszikus típusnak tervezte már meg önszorgalomból a modern változatát, például az állólámpás Mercedes W115-ösnek, a Fiat 127-esnek, a Renault 4-esnek, a Volkswagen T1-esnek vagy a BMW CS-nek. Valamennyi nemzetközi sikert aratott.

Az eredeti BMW 1602 Elektro Antrieb kívülről ugyanúgy nézett ki, mint a benzinmotoros változatok, de a motorházteteje alatt egy 43 lóerős villanymotort hordott, amely a hátsó kerekeket hajtotta. Forrás: BMW

Ezúttal ismét egy BMW-t alkotott, az 1972-es Müncheni Olimpiára készült elektromos meghajtású 1602-esből indult ki, amely

a bajor autómárka első villanyautója volt.

Ez a két példányban készített kísérleti modell a megszokott 02-es karosszéria alatt a maga korában forradalmi technikát hordott.

Kerek hátsó lámpák, mint az eredetin Forrás: Obendorfer Dávid

Mivel az akkuk miatt megnőtt a tömege, a menetteljesítményei meglehetősen harmatosak voltak: 8 másodperc alatt gyorsult fel 0-48 km/órára,

a végsebessége nem haladta meg a 100 km/órát.

Ez azonban bőven elég volt ahhoz, hogy az olimpián VIP vendégeket szállítson az autó, vagy például a maratonfutásnál fontos támogató feladatokat lásson el.

Letisztult, egyszerű formák belül is Forrás: Obendorfer Dávid

A BMW 02 Reminiscence Obendorfer legjobban sikerült munkái közé tartozik. Könnyen felismerhetőek rajta az eredeti 1602-es vonásai, mégis letisztult vonalvezetésű, modern autónak látszik. A magyar formatervező

a BMW 2-es kupé padlólemezére és technikájára álmodta meg

az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező tanulmányautót, mivel úgy vélte, a BMW ugyanígy tenne, ha megvásárolná tőle a 02 Reminiscence jogait.

Profilból látszik, hogy a 2-es kupén alapul Forrás: Obendorfer Dávid

Obendorfer Dáviddal 2016-ban interjút készítettünk, amely itt olvasható. Az általa tervezett HY építőkészletet gyártásba is vették Olaszországban, a segítségével hangulatos retró furgonná alakítható a Citroen Jumper.