A Seatból két éve kivált sportos márka, a Cupra ma még csak a Leon és az Ateca gyárilag tuningolt változatát árulja, de hamarosan érkezik az első önálló autójuk, a Formentor nevű terepkupé, és az első elektromos autójuk is, az El-Born is, amelyről szerdán jelentek meg az első hivatalos képek.
A Volkswagen ID.3 testvérmodellje
eredetileg Seat márkanévvel mutatkozott be
tanulmányautóként a 2019-es Genfi Autószalonon, de meglepetésre a szériaváltozat már Cupraként lesz kapható, hogy ezzel is erősítsék az új almárka ismertségét.
A tavalyi Seat tanulmányhoz képest a spanyol dizájnerek kicsit cuprásabbra,
morcosabbra alakították a villanyautó formáját.
Főleg az orr-rész változott, ahol eltűnt a hatalmas maszk, a szigorú tekintetet kölcsönző LED fényszórókat már csak egy keskeny csík köti össze, amelyen a sokaknak még ismeretlen márkajelzés is olvasható.
A spanyol villanyautó legnagyobb akkumulátora 77 kWh kapacitású, ami
500 kilométeres hatótávolságot biztosít egy töltéssel.
Bár a Cupra E-Born az első sportosságra hangolt elektromos autója a Volkswagen-konszernnek, nagy valószínűséggel az El-Born hátra beépített, a hátsó kerekeket hajtó villanymotorja ugyanúgy 204 lóerős, mint az ID.3-asé, így vélhetően a menetteljesítmények (0-100 km/óra: 7,3 mp, 160 km/óra) is megegyeznek.
Egyelőre a Seat csak annyit árult el hivatalosan, hogy
0-50 km/órára 2,9 másodperc alatt gyorsul fel
az El-Born, vagyis tényleg elég fürge ahhoz, hogy méltó legyen a Cupra névhez.
Az El-Bornt az ID.3-assal azonos gyártósoron készítik majd a Volkswagen zwickaui gyárában, ott, ahol a rendszerváltás idején négyütemű Trabantok készültek. A forgalmazás 2021-ben kezdődik.