Itt a legújabb BMW, amivel soha nem kell útba ejteni egy benzinkutat

2020.07.15. 11:44

A BMW iX3 szinte pont úgy néz ki, mint egy sima X3, de sosem kell vele benzinkútra menni.

Az első lökhárítót és a vese alakú „hűtőrács párt" szinte teljesen zárt formában viseli az iX3 a légellenállás-csökkenés érdekébenForrás: BMW

Két évvel a tanulmányverzió után a BMW végre leleplezte az iX3-ast, amely mindössze a gyártó második tisztán elektromos típusa a 2013-as i3-as után. A középkategóriás SUV meghajtásáról egy hátra beépített, 286 lóerős, 400 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik.

Az alapfelszereltséghez tartozó adaptív futómű elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozikForrás: BMW

A villanymotor, a váltó és a hajtáslánc vezérlőelektronikája egyetlen közös házban kapott helyet. Az elektromos szinkronmotor mágnesek használata nélkül dolgozik, ami lehetővé teszi a ritkaföldfémektől mentes tömegtermelést.

A padlóba épített akkumulátor miatt 7,5 centiméterrel alacsonyabban van a súlypont, mint egy X3-asbanForrás: BMW

Az iX3 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, a végsebességet a vezérlőelektronika 180 km/óránál szabályozza le. A hátsókerék-meghajtás a BMW-k klasszikus vezetési élményét ígéri, a hajtásfüggő kipörgésgátló, amely közvetlenül a motorvezérléssel kommunikál (ARB technológia) az i3-asból és az 1-es BMW-ből lehet ismerős.

Egyenáramról 150 kW, váltóáramról 11 kW teljesítményű töltést képest felvenni. A Flexible Fast Charger töltőkábellel a háztartási és ipari aljzatokhoz éppúgy csatlakoztatható az iX3, mint a hagyományos töltőkábellel az elektromosautó-töltő állomásokhozForrás: BMW

A nagyfeszültségű akkumulátor 188 darab cellát egyesít, amelyek energiasűrűsége mintegy 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW mai plug-in modelljeiben mostanáig használt celláké. Az akkumulátor bruttó kapacitása 80 kWh, a hatótáv egy feltöltéssel 460 kilométer a WLTP tesztciklus szerint. Villámtöltőre csatlakoztatva a 400 V feszültségű akkumulátor akár 150 kW töltési teljesítménnyel is képes felvenni az elektromos áramot.

A műszerfal olyan, mint az X3-asban, de több extra jár alapáron és a navigáció meg a 7-es iDrive is okosabbForrás: BMW

Adaptív fékenergia-visszatáplálás fokozza a hajtáslánc hatékonyságát: a vezérlés folyamatosan elemzi a navigációs rendszer adatait és figyeli a vezetéstámogató rendszerek szenzorjait, a visszatáplálás intenzitását így az adott útvonal és a vezetési szituáció sajátosságai szerint állítja be.

B állásban olyan erős a motorfék-hatás, hogy egy pedállal lehet vezetni, nem kell fékezniForrás: BMW

Kereszteződéshez, sebességkorlátozás alá eső útszakaszhoz vagy forgalmi torlódáshoz érkezve például maximális intenzitású a visszatáplálás, üres úton pedig a minimális visszatáplálású vitorlázó funkció aktiválódik, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. A vezető manuálisan is aktiválhatja az intenzív, a közepes és az alacsony mértékű visszatáplálást, előbbiben az üzemi féket szinte nem is kell használni, olyan erősen lassul az iX3, amikor lelépnek a gázról.

Az új fejlesztésű „aerodinamikai keréktárcsák" mintegy 5 százalékkal csökkentik a légellenállást a sima X3-ashoz képest, az iX3 alaktényezője így csak 0,29Forrás: BMW

Az iX3-ban ünnepli világpremierjét a BMW IconicSounds Electric hangzásvilág, amely minden egyes vezetési üzemmódhoz (pl. töltés, gyorsulás, lassulás, megállás) ahhoz jól illeszkedő, szintetikus hangzást társít. A dallamokat Hans Zimmer és Renzo Vitale zeneművészek alkották meg.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK