Feltámadt a Ford legendás terepjárója, amely még a falra is felmászik

Ford Bronco
Vágólapra másolva!
A Bronco múltidéző formavilággal, de modern technikával tért vissza 24 év kihagyás után.
Vágólapra másolva!
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco

A sok ízelítő után hétfő este a Ford végre leleplezte a Bronco új nemzedékét, amely nem egyetlen modellt, hanem egy komplett modellcsaládot jelent.

Lesz két- és négyajtós terepjáró, és egy puhább, ötajtós Sport is,

amely elsősorban aszfaltos utakra való.

A világ egyik legjobb terepjárója lehet az új Bronco, kár, hogy Európában nem lesz kapható Forrás: Ford

Az első Bronco 1965-ben mutatkozott be Amerikában, mint a Jeep Wrangler közvetlen konkurense.

Öt generációját több mint 30 évig gyártották,

a hatodik 24 év kihagyás után most jelent meg az Egyesült Államok piacán, Európába várhatóan nem fogják importálni a típust.

Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco

A Bronco a Ranger pickup létraalvázára épül rövid és hosszú kivitelben,

a négyajtós karosszéria abszolút újdonság,

mivel ilyen még sosem készült egyik Bronco-nemzedékből sem. A formaterv azért idézi hűen a legendás első generációt, mivel a dizájnerek digitálisan beszkennelték életnagyságban a régi karosszériáját, és azt fejlesztették tovább a mai divatnak megfelelően.

Látható a hasonlóság az új, hatodik generációs Bronco és az 55 éves első között Forrás: Ford

A szögletes formák, a rövid túlnyúlások és a nagy, akár 89 centiméter átmérőjű kerekek jelzik, hogy komoly terepjáróval van dolgunk, Igen jók a terepszögek, és a Ford szerint a rugóutak 17 százalékkal hosszabbak, mint a vetélytársaknál. Nem kell félni attól, hogy leérne az alváz, mivel a Bronco hasmagassága fél híján 30 centiméter, ráadásul a terepjáró

akár 85 centiméter mély vízen is képes átkelni.

Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco

Az erőhiány biztosan nem fogja akadályozni a terepjárást, ugyanis a kétféle benzines turbómotor közül a 2,3 literes négyhengeres Ecoboost 270 lóerős, a 2,7 literes V6-os pedig 310 lóerőt ad le, a nyomatékuk 420, illetve 524 Nm. Komoly meglepetés, hogy a tízfokozatú automata váltó mellett

hétfokozatú kézi váltóval és a hozzá tartozó felezővel is kínálják majd

a kocsit, igaz, csak a négyhengeres motorral lehet párosítani a manuálist.

A masszív és strapabíró anyagokból épült, teljesen vízálló műszerfal is az első generációs Broncóét idézi, a 8 vagy 12 colos érintőképernyőn a SYNC 4 menürendszer fut Forrás: Ford

Elöl független a futómű, hátul viszont masszív merev tengelyt építenek be csavarrugókkal és öt lengőkarral. Felárért első-hátsó differenciálzárak, hosszú úton mozgó Bilstein terep lengéscsillapítók, valamint fél-aktív hidraulikus stabilizátorok is rendelhetőek, utóbbiak lekapcsolhatóak, ami extrém nagy kerékkitérést tesz lehetővé nehéz terepen.

Nem kevesebb mint hétféle menetprogram közül választhat a vezető a műszerfali kapcsolóval, ezek: Normál, Eco, Sport, Csúszós, Homok, Baja, Nyomvályú és Sziklamászás.

Kétféle összkerékhajtással is kapható a Bronco,

az egyszerűbb kétfokozatú elektronikus, a komolyabb kétfokozatú elektromechanikus osztóművel rendelkezik, utóbbi automatikusan vált hátsóról négykerék-meghajtásra, ha a hátsó kerekek tapadása elégtelenné válik.

Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco
Ford Bronco

Egy sor terepes vezetéstámogató rendszert fejlesztettek ki a kocsihoz, van lassú tempónál is használható tempomat és fordulási asszisztens is, amely laza talajon a nyomatékvektor rendszerrel a lehető legkisebb fordulókört biztosítja a hátsó ívbelső kerék megfékezésével. Az egypedálos asszisztens pedig a sziklamászást könnyíti meg azzal, hogy a gázról lelépve automatikusan fékezni kezd.

Masszív, létraalvázas konstrukció a Ranger alapja Forrás: Ford

A Bronco már rendelhető az Egyesült Államokban 29 995 dollártól (9,4 millió forint), az első példányokat ősszel szállítják ki a vevőknek.