Feltámadt a Ford legendás terepjárója, amely még a falra is felmászik

2020.07.14. 18:03

A Bronco múltidéző formavilággal, de modern technikával tért vissza 24 év kihagyás után.

A keret nélküli ajtók és a tető levehetők, a szélvédő viszont nem dönthető vízszintesbe. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Ford

A sok ízelítő után hétfő este a Ford végre leleplezte a Bronco új nemzedékét, amely nem egyetlen modellt, hanem egy komplett modellcsaládot jelent. Lesz két- és négyajtós terepjáró, és egy puhább, ötajtós Sport is,  amely elsősorban aszfaltos utakra való.

A világ egyik legjobb terepjárója lehet az új Bronco, kár, hogy Európában nem lesz kaphatóForrás: Ford

Az első Bronco 1965-ben mutatkozott be Amerikában, mint a Jeep Wrangler közvetlen konkurense. Öt generációját több mint 30 évig gyártották,  a hatodik 24 év kihagyás után most jelent meg az Egyesült Államok piacán, Európába várhatóan nem fogják importálni a típust.

A Bronco Sport csak kívülről hasonlít a terepjáró Broncókra, valójában a Focus/Kuga önhordó technikájára épül (C2-es architektúra) 1,5 és 2,0 literes benzines turbómotorokkalForrás: Ford

A Bronco a Ranger pickup létraalvázára épül rövid és hosszú kivitelben, a négyajtós karosszéria abszolút újdonság,  mivel ilyen még sosem készült egyik Bronco-nemzedékből sem. A formaterv azért idézi hűen a legendás első generációt, mivel a dizájnerek digitálisan beszkennelték életnagyságban a régi karosszériáját, és azt fejlesztették tovább a mai divatnak megfelelően.

Látható a hasonlóság az új, hatodik generációs Bronco és az 55 éves első közöttForrás: Ford

A szögletes formák, a rövid túlnyúlások és a nagy, akár 89 centiméter átmérőjű kerekek jelzik, hogy komoly terepjáróval van dolgunk, Igen jók a terepszögek, és a Ford szerint a rugóutak 17 százalékkal hosszabbak, mint a vetélytársaknál. Nem kell félni attól, hogy leérne az alváz, mivel a Bronco hasmagassága fél híján 30 centiméter, ráadásul a terepjáró akár 85 centiméter mély vízen is képes átkelni. 

Hatalmas kerekeivel, fehér tetejével olyan, mint egy nagyra nőtt játékautóForrás: Ford

Az erőhiány biztosan nem fogja akadályozni a terepjárást, ugyanis a kétféle benzines turbómotor közül a 2,3 literes négyhengeres Ecoboost 270 lóerős, a 2,7 literes V6-os pedig 310 lóerőt ad le, a nyomatékuk 420, illetve 524 Nm. Komoly meglepetés, hogy a tízfokozatú automata váltó mellett hétfokozatú kézi váltóval és a hozzá tartozó felezővel is kínálják majd  a kocsit, igaz, csak a négyhengeres motorral lehet párosítani a manuálist.

A masszív és strapabíró anyagokból épült, teljesen vízálló műszerfal is az első generációs Broncóét idézi, a 8 vagy 12 colos érintőképernyőn a SYNC 4 menürendszer futForrás: Ford

Elöl független a futómű, hátul viszont masszív merev tengelyt építenek be csavarrugókkal és öt lengőkarral. Felárért első-hátsó differenciálzárak, hosszú úton mozgó Bilstein terep lengéscsillapítók, valamint fél-aktív hidraulikus stabilizátorok is rendelhetőek, utóbbiak lekapcsolhatóak, ami extrém nagy kerékkitérést tesz lehetővé nehéz terepen.

Nem kevesebb mint hétféle menetprogram közül választhat a vezető a műszerfali kapcsolóval, ezek: Normál, Eco, Sport, Csúszós, Homok, Baja, Nyomvályú és Sziklamászás. Kétféle összkerékhajtással is kapható a Bronco,  az egyszerűbb kétfokozatú elektronikus, a komolyabb kétfokozatú elektromechanikus osztóművel rendelkezik, utóbbi automatikusan vált hátsóról négykerék-meghajtásra, ha a hátsó kerekek tapadása elégtelenné válik.

Az ajtókat úgy tervezték, hogy könnyű legyen levenni őket, a csomagtartóban helyet alakítottak ki nekikForrás: Ford

Egy sor terepes vezetéstámogató rendszert fejlesztettek ki a kocsihoz, van lassú tempónál is használható tempomat és fordulási asszisztens is, amely laza talajon a nyomatékvektor rendszerrel a lehető legkisebb fordulókört biztosítja a hátsó ívbelső kerék megfékezésével. Az egypedálos asszisztens pedig a sziklamászást könnyíti meg azzal, hogy a gázról lelépve automatikusan fékezni kezd.

Masszív, létraalvázas konstrukció a Ranger alapjaForrás: Ford

A Bronco már rendelhető az Egyesült Államokban 29 995 dollártól (9,4 millió forint), az első példányokat ősszel szállítják ki a vevőknek.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK