Ennek az új Nissannak Tesla, Jaguar és Mercedes lesz az ellenfele

Nissan Ariya
Vágólapra másolva!
Felejtse el a Qashqai-t: a jövőre érkező elektromos Ariya közel 400 lóerővel is kapható lesz, ami már az Audi e-Tron és a Jaguar I-Pace felségterülete.
Vágólapra másolva!
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

Hivatalosan is bemutatkozott a Nissan második villanyautója (a Leaf mellett), amely a Jaguar I-Pace, a Mercedes EQC, a Tesla Model Y és a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2021-től.

A 4,6 méter hosszú, SUV-jellegű Ariya

az első szériaautó, ami a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség elektromos autók számára dedikált új platformjára, a CMF-EV-re épül, ezért merev a karosszériája, teljesen sík a padlója és tágas az utastere.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

A villanymotorok számától, erejétől, és a folyadékhűtésű/fűtésű lítium-ion akkumulátorok kapacitásától függően

ötféle változatban kerül piacra jövőre

a crossover, a fronthajtású alapverzióban egy 218 lóerős villanymotor lesz, az összkerekes „Performance" csúcsverzióban viszont elöl és hátul is lesz egy-egy elektromotor, így a hajtásrendszer összteljesítménye eléri majd a 394 lóerőt. Ez a kivitel 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

Az ötféle hajtáslánc közül a legkisebb hatótávolságú, 63 kWh-s akkus is elmegy 340 km-t egy töltéssel, míg a fronthajtású, 87 kWh-s akkuval szerelt verzió

akár 500 km-re is eljuthat a WLTP tesztciklus szerint

mérve. A Leaffel bevezetett e-Pedal az Ariyához is elérhető, ami azt jelenti, hogy az erős visszatáplálásnak/motorfék-hatásnak köszönhetően az autót egyetlen pedállal lehet vezetni, akár hegymenetben vagy lejtmenetben is. A fékpedálra szinte csak akkor kell rálépni, ha vészfékezésre van szükség.

A vadonatúj Nissan logó világítását 20 db LED lámpa adja. A logó kör alakja a napra, mint égitestre utal Forrás: Nissan

A kétmotoros, összkerekes e-4orce hajtáslánchoz a Nissan mérnökei a GT-R-ből nyertek inspirációt.

Ügyes trükk, hogy gyorsulásakor kevésbé emelkedik meg a karosszéria eleje, fékezéskor pedig kevésbé billen előre a hátsó villanymotor szabályozható visszatáplálásának (fékező hatásának) köszönhetően. Állítólag kanyarban is jól teljesít az Ariya, mivel minden keréknél független a futómű, és a kerekeket egymástól teljesen függetlenül lehet fékezni, ami a semleges, 50-50 százalékos súlyelosztással és az alacsony tömegközépponttal együtt stabil és gyors kanyarodást feltételez.

A modern műszerfal gomboktól és kapcsolóktól mentes. A hőmérséklet szabályozási funkciókat a középkonzolba integrálták, kapacitív haptikus érzékelők formájában, melyek érintéskor rezegnek. Csak akkor jelennek meg, ha az autó be van kapcsolva Forrás: Nissan

A száguldásnak az viszont nem kedvez, hogy a légellenállás csak egy átlagos SUV-hoz képest kedvező, és, hogy

az Ariya üres tömege 1,8-2,3 tonna

változattól függően. A kisebb akkuhoz 7,4 kW-os otthoni töltő, a nagyobbhoz 22 kW-os háromfázisú töltő jár, egyenáramról akár 130 kW-os töltést is képes fogadni a padlóba rejtett akkumulátor.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

Az Ariya az első Nissan modell, amely

rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval

(Firmware Over The Air). A 4G-s internet technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe. Természetesen van hangvezérlés és applikáció is, amelynek segítségével a távolból is ellenőrizni lehet az autó állapotát és elindítani a klímaberendezését. Fejlett önvezető funkciókkal is rendelkezik az autó, de ezek ugyanúgy csak 2-es szinten állnak, mint a Leaf esetében.

Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya
Nissan Ariya

Az Ariya a világ minden táján kapható lesz, az árakat később árulja el a Nissan. Az azonban biztos, hogy jóval drágább lesz a Leafnél.