Felejtse el a Qashqai-t: a jövőre érkező elektromos Ariya közel 400 lóerővel is kapható lesz, ami már az Audi e-Tron és a Jaguar I-Pace felségterülete.
Hivatalosan is bemutatkozott a Nissan második villanyautója (a Leaf mellett), amely a Jaguar I-Pace, a Mercedes EQC, a Tesla Model Y és a Volkswagen ID.4 konkurense lesz 2021-től. A 4,6 méter hosszú, SUV-jellegű Ariya az első szériaautó, ami a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség elektromos autók számára dedikált új platformjára, a CMF-EV-re épül, ezért merev a karosszériája, teljesen sík a padlója és tágas az utastere.
A villanymotorok számától, erejétől, és a folyadékhűtésű/fűtésű lítium-ion akkumulátorok kapacitásától függően ötféle változatban kerül piacra jövőre a crossover, a fronthajtású alapverzióban egy 218 lóerős villanymotor lesz, az összkerekes „Performance" csúcsverzióban viszont elöl és hátul is lesz egy-egy elektromotor, így a hajtásrendszer összteljesítménye eléri majd a 394 lóerőt. Ez a kivitel 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára.
Az ötféle hajtáslánc közül a legkisebb hatótávolságú, 63 kWh-s akkus is elmegy 340 km-t egy töltéssel, míg a fronthajtású, 87 kWh-s akkuval szerelt verzió akár 500 km-re is eljuthat a WLTP tesztciklus szerint mérve. A Leaffel bevezetett e-Pedal az Ariyához is elérhető, ami azt jelenti, hogy az erős visszatáplálásnak/motorfék-hatásnak köszönhetően az autót egyetlen pedállal lehet vezetni, akár hegymenetben vagy lejtmenetben is. A fékpedálra szinte csak akkor kell rálépni, ha vészfékezésre van szükség.

A kétmotoros, összkerekes e-4orce hajtáslánchoz a Nissan mérnökei a GT-R-ből nyertek inspirációt. Ügyes trükk, hogy gyorsulásakor kevésbé emelkedik meg a karosszéria eleje, fékezéskor pedig kevésbé billen előre a hátsó villanymotor szabályozható visszatáplálásának (fékező hatásának) köszönhetően. Állítólag kanyarban is jól teljesít az Ariya, mivel minden keréknél független a futómű, és a kerekeket egymástól teljesen függetlenül lehet fékezni, ami a semleges, 50-50 százalékos súlyelosztással és az alacsony tömegközépponttal együtt stabil és gyors kanyarodást feltételez.

A száguldásnak az viszont nem kedvez, hogy a légellenállás csak egy átlagos SUV-hoz képest kedvező, és, hogy az Ariya üres tömege 1,8-2,3 tonna változattól függően. A kisebb akkuhoz 7,4 kW-os otthoni töltő, a nagyobbhoz 22 kW-os háromfázisú töltő jár, egyenáramról akár 130 kW-os töltést is képes fogadni a padlóba rejtett akkumulátor.
Az Ariya az első Nissan modell, amely rendelkezik a távoli szoftverfrissítés funkcióval (Firmware Over The Air). A 4G-s internet technológia automatikusan frissít különböző szoftvereket, anélkül, hogy az autót el kellene vinni egy márkaszervizbe. Természetesen van hangvezérlés és applikáció is, amelynek segítségével a távolból is ellenőrizni lehet az autó állapotát és elindítani a klímaberendezését. Fejlett önvezető funkciókkal is rendelkezik az autó, de ezek ugyanúgy csak 2-es szinten állnak, mint a Leaf esetében.
Az Ariya a világ minden táján kapható lesz, az árakat később árulja el a Nissan. Az azonban biztos, hogy jóval drágább lesz a Leafnél.