A legolcsóbb vezethető Bugatti egyben világ legdrágább játékautója is

Bugatti Baby
Vágólapra másolva!
A Chiron mellett már egy második típust is készít a francia gyártó, de ennek teljesítménye a 14 lóerőt sem éri el, és nem is valódi autó, hanem játékszer. Igaz, annak rekorder: hét új Daciát lehetne venni a 14 éves kortól vezethető, kicsinyített Type 35 Baby II árából.
Vágólapra másolva!
A működő modellautó tömege a percek alatt cserélhető, 2,8 kWh-s akkumulátorral és a szénszálas karosszériával 230 kg Forrás: Bugatti

Bár a mai gyerekek többsége a közösségi média és a számítógépes játékok bűvöletében él, azért akad még jó pár közülük, aki rajong a kézzel fogható játékautókért. Nekik nehéz elképzelni jobb ajándékot, mint a Bugatti újdonságát, amely egy

75 százalékos (1:1,33) méretarányú, beülve vezethető

Type 35 modellautó. A Baby II-t a The Little Car Company-vel közösen alkotta meg a Bugatti, hogy méltó módon ünnepelhesse meg alapítása 110. évfordulóját.

Azért hívják második Baby-nek, mert közel 100 évvel ezelőtt, 1926-ban Ettore Bugatti már készített egy gyerekméretű autót a Type 35-ből legkisebb fiának, az akkor négyéves Jeannak. Akkor olyan jó fogadtatásban részesült az 1:2 méretarányú kisautó, hogy 1937-ben gyártani is kezdték.

276 centiméter hosszú, ami az eredeti Type 35-ének a háromnegyede Forrás: Bugatti

A Baby-nél nagyobb, elektromos hajtású Baby II-t először a tavalyi Genfi Autószalonon jelentették be, hozzátéve, hogy 500 darab gyártását tervezik. Ez a Bugatti legolcsóbb modellje,

az alapváltozat „csak" 30 ezer euróba, azaz 10,4 millió forintba kerül.

Már ez a verzió is hidraulikus fékrendszerrel, önzáró differenciálművel és választható üzemmódokkal rendelkezik. „Kezdő" állásban 19, „profiban" 48 km/óra a végsebesség. Utóbbi magasabb a Franciaországban népszerű mopedautók végsebességénél, ami jól jelzi, hogy milyen komoly kis szerkezetről van szó.

Egy töltéssel 50 km a hatótáv, a hatékonyságot fékenergia-visszatáplálás növeli Forrás: Bugatti

Még nagyobb teljesítményre képes a 13,4 lóerős, 13,7 millió forintba kerülő Vitesse kivitel. Ennek végsebessége eléri a 68 km/órát, a gyorsulása pedig mindössze 6 másodpercig tart 0-60 km/órára,

a hátsó kerekei száraz aszfalton is ki tudnak pörögni.

Ehhez az extra teljesítményhez azonban szükség van a Speed Key-nek hívott kulcsra, akárcsak a Chiron esetében, amely csak egy hasonló kulcs elfordítása után adja le a maximális 1500 lóerős teljesítményét.

Működő műszerek, igazi fém és fa, csodás kidolgozás Forrás: Bugatti

De nem a Vitesse jelenti a csúcsot, hanem a 20,2 millió forintba kerülő Pur Sang verzió. Igaz, a hajtáslánca megegyezik az előbbiével, vagyis nem gyorsabb, de

a karosszériáját tradicionális kézi eljárással, alumíniumból kovácsolják,

hasonlóan, mint az igazi Type 35 versenyautóét.

Felnőttek is vezethetik, ha be tudnak kászálódni a volán mögé Forrás: Bugatti

A Pur Sang futóműgeometriája is pont olyan, mint az eredetié, és ebből már a működő műszerfal, a levehető fakormány és az állítható, alumínium pedálsor sem hiányzik. Aki ezt a verziót választja, az a Bugatti Tulajdonosok Klubjának hivatalos tagságát is elnyeri, így részt vehet a nemzetközi márkatalálkozókon. Ha befér a volán mögé.