A gyártó szerint egy crossover nyitható vászontetővel, szerintünk kerekeken gördülő motorcsónak, de ezen igazán kár lenne összeveszni. Mindenesetre szokatlan, hogy míg a Volkswagen évtizedeken át hagyományos kabriókat kínált, most egy magas építésű autóból készít napozót. Lássuk, működik-e a recept!

Sok nagy márkának van életmódautója, amivel nem profitot termel, hanem figyelmet generál maga körül. A Volkswagen két nyitott modellt is gyártott, az egyik a Golf Cabrio, ami a végére annyira kikopott a tudatból, hogy akkor vettük észre, hogy még létezett, mikor 2016-ban bejelentették a gyártás leállítását. A másik a New Beetle Cabrio volt, amit 2019-ben vezettek ki végleg a piacról, ezzel is megágyazva a 2020 tavaszától kapható, T-Roc névre keresztelt új koncepciónak.

Ez a második legkisebb a Volkswagen SUV-ok tornasorában (T-Cross, T-Roc, Tiguan, Touareg), kompakt méretben. Lényegében nyitott változata lép a Golf Cabriók örökébe. Galériához kattintson a képre!Forrás: Origo

Akinek ismerős a sziluett, nem téved, a Range Rover Evoque szövettetős kiadása (élt 2018-ig) pont ugyanezt az ötletet lovagolta meg pár évvel ezelőtt, de a Nissannak is volt hasonló próbálkozása. Szabadidő-autó, crossover, divatterepjáró, vagy hívhatjuk akárhogy, a lényeg, hogy sokan szeretnek magasabban ülni  egy megemelt kasztnis, valójában a nagy felni-peres gumi kettőse miatt városi padkavadászatra is feltételesen alkalmas autóban. Miért ne készülhetne ilyenből is kabrió?

Megszokott formák és szokatlan arányok

A képek nehezen adják vissza, ráadásul a fekete küszöbök és kerékjárati ívek segítenek elmaszatolni a tényleges magasságából, de valójában a VW hátulja egy felnőtt embernek mellkasig ér. Az alapokat adó T-Roc-nál picit hosszabb és vékonyabb testű autó parkoláskor drabálisnak hat, szerencsére alapáron van hozzá (közepes felbontású) parkolókamera. Kicsit többször is dolgozik amúgy a radarja, mint szeretnénk, képes a szomszéd sávban elhaladó trolira is éktelen sivításba kezdeni.

Nem variáltak sokat az autó elejével, tökéletesen illik a márkaarculatba, nehéz lenne csak ez alapján beazonosítani a pontos modelltForrás: Origo

Tető nélkül sem lesz a SUV-kabrió egy könnyed darab, de ettől függetlenül részleteiben jól kitalált autó, főleg nyitott tetővel, leengedett ablakokkal. A csomagtérajtó pici szárnya hátracsapott siltes sapkaként visz játékosságot a lemeztengerbe,  a szélvédő egyik szélétől induló krómcsík pedig az egész tetőt megkerülve fut a szélvédő túloldaláig, szóval apró finomságokat azért lehet találni az egyen Volkswagen-kilincsek és a megszokott élek között.

A körbeműanyagozott (és emiatt karcsúbbnak tűnő) test ne tévesszen meg senkit, legfeljebb döngölt földútra való az autó. Az alapáron 17-es kerekek helyett 18, vagy 19 colosakat is választhatunk, de utóbbiakkal már a padkára is veszélyes felállniForrás: Origo

Persze annyira azért még pont Volkswagen marad, hogy a piros lámpánál leginkább Passatokból nézzenek csak át, egyébként feltűnésmentesen tudjunk gurulni vele bármerre. A lényeg, a vászontető 30 km/h alatti sebességnél 9 másodperc alatt nyitható, és 11 alatt zárható egy gomb hosszan nyomva tartásával, vagy opcionálisan az autó mellől, távirányítóról. Elég csendes a beltér, csak a szélvédőhöz rögzülő részén nyiszog rossz utakon, ami elég méltatlan egy alig 1000 kilométert futott autónál.

Érzelmek helyett a praktikum a lényeg

A szélfogó háló a kabrió legjobban kitalált része, a hátsó ülések felé egy könnyed mozdulattal lehet berakni, 80-90 km/h-ig semlegesíti a huzatot, használaton kívül pedig a csomagtérpadló alatt kapott helyett. Amíg a külsejét látva könnyen úrrá tudunk lenni az érzelmeinken, cserébe a nyitott tetős autók között az egyik legpraktikusabb a T-Roc. A magas oldalfalú kádformának ugyanis nagy előnye, hogy nemcsak fejtér, de lábhely is jutott a két hátsó üléshez. 

A szélfogó hálót egyemberes művelet felrakni a helyére, és tökéletesen teszi a dolgát országúti tempónál is. Használaton kívül be tudjuk rakni a csomagtér padlója aláForrás: Origo

Valóban befér két felnőtt a hátsó sorba, és a gyártó szándékának komolyságát mutatja, hogy két USB-C hellyel is megajándékozták az itt ülőket. A csomagtartó a kabriók között könnyen pakolható, és 280 literes, ami nagyjából két kabinbőröndnyi méretet, tehát egy kisebb nyaralást, vagy még inkább egy nagyobb bevásárlást jelent. Ezen a lenyitott tető sem változtat, ha pedig hosszabb tárgyakat akarunk elrejteni, osztottan tudjuk dönteni az üléseket, és alagút nyílik az utastér felé.

Hétköznapokra használható méretű a csomagtartó, főleg, hogy osztottan dönthető is a hátsó üléssorForrás: Origo

A tesztautó színösszeállítása fehér külsővel és fekete belsővel nem segít belelátni az életörömökre nyitott, mának élő vásárlót, de ezt is nézhetjük gyakorlatiasan. A szövetülések nem égetnek annyira, mintha bőrből lennének,  a Skoda Fabia szinten lévő, könnyen karcolódó és kemény műanyagok pedig, amik az egész ajtópanelt és a műszerfal tetejét uralják, könnyen takaríthatóak. Ismerős a váltó körüli zongoralakk betét és az egyébként volkswagenesen jó fogású kormánykerék is.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!