A Volkswagen-konszern vezére szerint Bernhard Maier a cégcsoporton belül egy harmadik prémiummárkát akart csinálni a cseh gyártóból.

Bernhard Maiert a sikerek ellenére kirúgtákForrás: Skoda

A Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének igazgatója, Thomas Schäfer veszi át a cseh autógyártó vezetését, és a tömegtermék modellekre összpontosítja a cég profilját - jelentette be hétfőn a Volkswagen AG leányvállalata, a cseh Skoda autógyártó. Thomas Schäfer az afrikai autógyártók szakmai képviseletének vezetője is volt.

Thomas Schäfer 2012-ben igazolt át a Daimlertől a Volkswagenhez és kezdetben a külföldi autógyártást koordinálta a konszernnél. Három év elteltével átvette a Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének vezetését, ahol új termelőkapaciást épített ki és kiterjesztette az értékesítési hálózatot.

Thomas Schäfer, az új Skoda-vezérForrás: Skoda

Elődje, Bernhard Maier öt évig vezette a Skoda autógyárat és július 31-én vált meg hivatalától. A vezetésével az autógyártó sosem látott sikereket ért el, hatodik éve vannak 1 millió felett az eladások, öt év alatt 1 055 ezerről 1 242 ezerre nőtt az értékesített autók száma. A növekvő kereslet főleg az új szabadidő-autóknak, a Kodiaq-nak, a Karoq-nak és Kamiq-nak köszönhető, amelyeket Maier irányításával fejlesztettek ki és vezettek be a piacokra.

A topmenedzser távozásának állítólag az volt az oka, hogy a túl sok vevőt csábított el a Volkswagentől a Skoda irányába a német márka fontos piacain, mivel az azonos minőségű autókat olcsóbban tudta adni az alacsonyabb csehországi bérköltségek miatt.

Herbert Diess, a Volkswagen-konszern CEO-jaForrás: Volkswagen

A Volkswagen-konszern vezére (aki nemrég elvesztette a Volkswagen autómárka vezérigazgatói székét), Herbert Diess korábban így kritizálta Bernhard Maier munkáját:a Skoda nem volt kellőképpen agresszív a nagy volumenű modellek piacán olyan konkurensekkel szemben, mint a dél-koreai és a francia autógyártók. Nincs értelme egy harmadik prémiummárkát létrehozni a konszernen belül" - mondta, az Audira és a Volkswagenre célozva.

A Skoda nagy bevételtermelő részlegnek számít a konszernen belül. A Skoda az idei első félévben is pozitív működési eredményt gazdálkodott ki az üzemleállások, és a 31 százalékkal csökkent értékesítés ellenére is.