A tulajdonosok és a gyártó egymásra mutogatnak, egyelőre nem lehet tudni, mi az igazság.

Elöl egy kisebb csomagtartó van, nem a motorForrás: Chevrolet

A Chevrolet Corvette tavaly bemutatott nyolcadik nemzedéke hatalmas változást hozott a legendás sportautó életében, mivel ez az első, amely a motorját az ülések mögött hordja. A középmotoros elrendezéshez nem véletlenül ragaszkodik a Ferrari és a Lamborghini évtizedek óta: így lehet a legjobb súlyelosztást és a legjobb kanyarstabilitást elérni, ráadásul a hajtott hátsó kerekek tapadása is javul.

A Chevrolet mérnökei a tesztek alapján zseniális autót alkottak, az 500 lóerős autó tudása megközelíti az egzotikus olasz gyártmányokét, de az ára csak a harmada-negyede azokénak: Amerikában 58 900 dollárba kerül az 500 lóerős V8-assal hajtott alapmodell, ami bő 17 millió magyar forintnak felel meg.

Az utóbbi pár hónapban azonban bosszantó és veszélyes hibát produkálnak Amerikában az új Corvette-ek: több tulajdonos azt jelentette, hogy menet közben kinyílik az autó orrán lévő csomagtérfedél (motorháztetőnek nem lehet hívni, mint a gépészet hátul van), amely így szinte teljesen kitakarja a kilátást a szélvédőnél, és sérülést is okoz az autón.

Egyes tulajdonosok - megelőzve a bajt - házilag, karabinerekkel erősítették meg a csomagtérfedél rögzítését, ugyanakkor olyanok is akadtak, akik szándékosan sem tudták reprodukálni a hibát. Egy biztos: egy alapos vizsgálatra szükség lesz, hogy kiderüljön, a gondatlan felhasználók, vagy pedig valamilyen konstrukciós hiba felelős-e a problémáért. Az Amerikai Közlekedési Hatóság, az NHTSA jelenleg nyolc hasonló panaszt vizsgál, a végső szót valószínűleg ők fogják kimondani.