Hiába a világ egyik legnépszerűbb autója a Toyota Corolla, van olyan változata, amelyből mindössze tíz példányt adtak el.

A Toyota történelmében a Corolla az a modell, amely kezdetekben a leginkább alakította a japán márkáról kialakult képet. A modell 1966-os bemutatása óta legyártott darabszámnak köszönhetően a Toyota Corolla a világ legkelendőbb autója, a modellt jelenleg a bolygó több mint 150 piacán árusítják. Ha a valaha gyártott összes, több mint ötvenmillió Corollát egymás mögé raknánk, ötször érnék körbe a Földet.

Forrás: Toyota

A Corollák között van egy olyan ritka példány, amelyet még a japán autógyártó saját PR-esei sem nagyon ismernek. Az 1994-ben készített Toyota Corolla TRD2000-es modellről van szó, amelyet mindössze 99 példányban gyártottak le. Ennek a – Toyota méreteihez képest – kis mennyiségnek is csak a töredéke, mindössze tíz darab került kereskedelmi forgalomba.

Forrás: Toyota

A Toyota Racing Development (innen a TRD rövidítés a modell nevében) volt a felelős a kilencvenes évek közepén a JTCC sorozatban indított Corolla versenyautók elkészítéséért. Így szükségük volt egy olyan utcai modellre, amelynek alapjaira homologizálhatták a versenyváltozatokat. Ez lett a Corolla TRD2000.

1994-ben az autót mai áron számolva valamivel 17,5 millió forintnak megfelelő jenért kínálták alapáron, az exkluzivitás tehát már csak ezért is garantált volt. Erre jött még a TRD csapat által elvégzett műszaki módosítások költsége, amellyel együtt a fellelt egyetlen példány mintegy 25 millió mai forintnak megfelelő jenbe került 26 évvel ezelőtt. A modell mai árát megbecsülni szinte lehetetlen, de szakértők szerint 50 és 100 millió forint között lehet.

Forrás: Toyota

A szériamotort felváltották egy kétliteres, 3S-GE jelű benzines szívómotorral, amely ötfokozatú manuális váltón keresztül 178 lóerővel hajtotta az első kerekeket. A váltó és a hajtótengelyek a Celica sportkocsi két külön generációjából érkeztek, s ezek miatt természetesen egyedi motortartó bakokra is szüksége volt a TRD2000-esnek.

Forrás: Toyota

A versenymodellek előtt tisztelegve az autó strapabíróbb - félverseny - kuplungot kapott, illetve a hajtáslánc része lett a mechanikus önzáró differenciálmű. A fékrendszer a TRD saját fejlesztése volt, a kipufogó pedig rozsdamentes acélból készült dupla végződésen keresztül hirdette az autó verseny jellegét.

(Forrás: Smarter Media)