Az első fél évben értékesített autópálya-matricák több mint felét nem a benzinkutakon, hanem elektronikus csatornákon vásárolták meg az autósok.

Az idén az első hat hónapban 25 százalékkal kevesebb e-matrica fogyott a benzinkutakon, így az első fél évben értékesített 5,45 millió darab e-matricából a töltőállomások részesedése az eladott darabszám alapján 50 százalék alá esett a koronavírus-járvány következtében.

Az egyéb fizikai eladóhelyek - egyebek közt hipermarketek, utazási irodák - értékesítése is mérséklődött, így az összes fizikai eladóhely részesedése 74 százalékra, négymillió darabra csökkent az előző évi 80 százalékról.

A járványhelyzet az elektronikus - applikációs, SMS-es, webes - csatornákon értékesítő viszonteladókat kevésbé viselte meg, részesedésük a NÚSZ saját oldalát is beleértve az elmúlt években fokozatosan nőtt, az első fél évben pedig már csaknem 26 százalékot ért el.