2022-re készülhet el a szériamodell abból a Toyota versenyautóból, amely az idei Le Mans-i 24 órás versenyen mutatkozik be.

Az endurance világbajnoki sorozatban megszűnik az LMP1 kategória, helyére a Hypercar osztály gépei lépnek. A Toyota már 2018-ban megmutatta, milyen lesz az új autója, azóta arról is megszületett a végleges döntés, hogy a versenygépből utcai változat is készül.

Forrás: Toyota

A 2018-as koncepcióautóba a Toyota mérnökei duplaturbós, 2,4 literes, V6-os versenymotort építettek, amely a villanymotorokkal együtt alkotott 968 lóerős összteljesítményű hibridrendszert.

Forrás: Toyota

A GR Super Sport szériaváltozatának műszaki adatai még nem ismertek, ám az már tudható, hogy a fejlesztés során milyen értékeket céloznak meg a mérnökök: a két év múlva érkező sportgép álló helyzetből mintegy 2,5 másodperc alatt éri majd el a 100-as tempót, s a 200-as határ átlépése sem tart hét másodpercnél tovább.

Forrás: Toyota

Ami biztosan sokat fog változni, az a formaterv lesz, hiszen a versenygépnek például nincs hátsó szélvédője, ez pedig egy közúti forgalomban részt vevő járműnél elképzelhetetlen. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a Toyota végül hány példányt épít majd a minimálisan kötelező húsz fölött. Az ár azonban már biztosra vehető: példányonként mintegy 2,8 millió dollárt (körülbelül 800 millió forint) fognak kérni érte.

(Forrás: Smarter Media)