Bebizonyították, hogy a mai akkumulátorokkal is áttörhető a hatótávolság álomhatára, persze van egy csavar a történetben.

így kezdődött a lassúsági versenyForrás: Hyundai

Világrekordot állított fel három szériaállapotú Hyundai Kona Electric a németországi Lausitzring versenypályán. A 64 kWh-s akkumulátorral szerelt villanyautók töltés nélkül 1018,7, 1024,1 illetve 1026 kilométert tettek meg, ami több mint a kétszerese a WLTP ciklus szerint mért 449 km-es, hivatalos hatótávolságnak.

A kép csalóka, valójában igen lassan mentek. Csak résnyire húzták le az ablakot a légellenállás miatt, a légkondi nem mentForrás: Hyundai

A világrekord-kísérlet 35 órán át tartott, amiből kitalálható, hogy a jó fogyasztást - a kikapcsolt szórakoztatórendszert és légkondicionálót leszámítva - az alacsony tempóval érték el. Mindhárom kocsi átlagsebessége csupán 29-31 km/óra között volt, és felesleges lassítások sem törték meg az ütemet, mivel forgalomtól elzárt helyen mentek.

Két autót a Hyundai emberei vezették, egyet újságírók kaptak meg, a rekordot a Dekra hitelesítetteForrás: Hyundai

Igaz, a LED-es nappali fényt nem kapcsolták le, mert ez kötelező lett volna közúton is. A Hyundai szerint egyébként az elért átlagsebesség összemérhető az európai nagyvásárosokban mérhetőkkel, beleértve a gyakori lámpaváltásokat és a lakó-pihenő övezeteket is, amelyekben amúgy is ennyi a sebességhatár.

Több mint 1000 km után kapták meg a megérdemelt delejt a teljesen széria állapotú autókForrás: Hyundai

A 64 kWh-s akkuval szerelt Hyundai Kona Electric Magyarországon 12,5 millió forinttól vásárolható meg, de a kisebb, 39 kWh-s akkuval szerelt változat az állami támogatás miatt már 8,5 milliótól elérhető.